הבורסה בת"א ירדה 1.2%; מניית שמן זינקה ב-11.6%

שמן דיווחה על גילוי נפט בקידוח "ים 3" ■ בורסות העולם רשמו עליות בימים האחרונים למרות המתיחות הנמשכת מול סוריה ■ ירידות חדות בפרטנר, בזן וכלל ביטוח ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-723 מיליון שקל בלבד

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (א') בירידות שערים. זאת, לאחר 4 ימי פגרה בארץ, ימים בהם הבורסות מסביב לעולם רשמו עליות למרות המתיחות הנמשכת מול סוריה ונתוני מאקרו מאכזבים למדי שפורסמו בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-723 מיליון שקל בלבד.

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הצרפתי, אמר אתמול מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי כי נשיא ארה"ב ברק אובמה לא החליט כל החלטה לחכות לדוח של פקחי האו"ם על שימוש בנשק כימי בסוריה. לדבריו, כל האופציות עדיין פתוחות. "זה הזמן להעביר מסר לפיו, לא לעשות משהו מסוכן יותר מאשר לא להגיב", הוסיף קרי, "צריך תגובה מוגבלת ומצומצמת אבל תגובה ברורה". מזכיר המדינה האמריקני אמר במסיבת העיתונאים המשותפת עם עמיתו הצרפתי, כי הוא מדבר בשם אובמה והודה על כך "שיש חברים שמוכנים להגן על הקו האדום של כלי נשק כימיים".

"זאת ההזדמנות שלנו לשלב ידיים ולהעדיף אחריות על פייסנות אנחנו יודעים, וגם עמיתינו הצרפתים יודעים שזה לא הזמן לעמוד מנגד מול הטבח", ציין מזכיר המדינה האמריקני. מוקדם יותר הודיעו שרי החוץ של האיחוד האירופי, בתום ישיבה משותפת, כי יש ראיות חזקות לכך שאסד הוא שעומד מאחורי המתקפה הכימית באוגוסט. מצד שני, הבהירו כי ימנעו מלצדד בפעולה צבאית עד שפקחי האו"ם יימסרו את הדוח שלהם.

ה"לוס אנג'לס טיימס" מדווח היום מפי גורמים בכירים בממשל האמריקני, כי הפנטגון הרחיב את התכניות למתקפה במדינה, שכוללות כעת שלושה ימים של הפצצות - זמן ממושך יותר משתוכנן בתכניות התקיפה המקוריות. עוד צוטטו הבכירים באומרם כי הרחבת תכניות התקיפה האמריקניות ופריסתן על פני תקופה של מעבר לשלושה ימים, משקפות את האמונה הגוברת בבית הלבן שלפיה ארצות הברית תאלץ להפעיל כוח צבאי חזק כדי לגרום נזק לכוחותיו של הנשיא הסורי בשאר אסד.

בוול סטריט ביום שישי נרשמה מגמה מעורבת בסיום המסחר לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. הנתונים שפורסמו היו חלשים מהצפי, ושוק האג"ח הגיב בעליות חדות. המסחר הושפע גם מדברי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאמר היום בפסגת ה-G20 כי ארצו תמשיך לתמוך בסוריה גם במקרה של מתקפה אמריקנית.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי בשוק המקומי נמשכת מגמת החולשה עליה הצבענו בשבוע שעבר. תל אביב 25 נבלם מתחת ל-1190 ונראה כי פניו כלפי מטה. "אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה כי אין כרגע טעם להחזיק בהשקעה במדד (מי שהולך על מניה מסויימת מסיבות נקודתיות יכול להמשיך לעשות זאת) ובייחוד כאשר יש מניות עולות ואפשרויות פיזור מעבר לים".

שמן: התגלה נפט בקידוח "ים 3"

מניית חברת שמן נפט וגז עלתה 11.6% לאחר שהחברה הודיעה כי היא גילתה נפט בקידוח "ים 3". החברה דיווחה הבוקר כי אתמול התגלו סימני נפט בקידוח בעומק של כ-5,175 מטרים מפני הים. לפי ההודעה מדובר בנפט באיכות גבוהה. עובי השכבה הנושאת סימני נפט (נטו) הינו כ-68 מטר. (לסיפור המלא)

מניות פריגו ופריון עלו עקב פערים חיוביים מול וול סטריט. מנגד קמהדע ופרטנר ירדו עקב פערים שליליים.

ההחלטה באשר להיקף יצוא הגז הישראלי עדיין ממתינה להכרעת בג"ץ, אבל בינתיים ענקית אנרגיה טורקית מנהלת מגעים לרכישת גז ממאגר "לווייתן" שבו מחזיקות נובל אנרג'י, קבוצת דלק ורציו - כך לפי דיווח בטורקיה שפורסם ב-Platts, כתב העת המקצועי המוביל של תעשיית הנפט והגז. (לסיפור המלא)

חברת בונוס ביוגרופ דיווחה היום כי חברת בונוס סלורה, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, חתמה עם MIT על הסכם מחקר לפיתוח מוצר מדף חדש בתחום הרפואה התאית, המיועד לשיקום ולחידוש רקמות ביולוגיות אנושיות פגועות בטכנולוגיה משולבת של הנדסת רקמות והנדסת חומרים. המוצר החדש יפותח על בסיס שיתוף של הידע והמומחיות של MIT ושל בונוס ביוגרופ בתחומים אלה.