פרשת יפנאוטו: 6 חודשי עבודות שירות ו-1.8 מיליון שקל קנס לאמנון ברזני

זאת בגין הרשעתו בקבלת דבר במירמה והפרת אמונים בתאגיד ■ השופט: "לא מדובר בנאשם שפעל מתוך מצוקה חומרית, אלא בעבירה המונעת ע"י תאוות-בצע"

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, הטיל היום (ב') עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 1.8 מיליון שקל על אמנון ברזני (ברזילי), בעלי השליטה ולשעבר יו"ר מטיס קפיטל (ששלטה בחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל).

ברזני הורשע באפריל האחרון במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במירמה והפרת אמונים בתאגיד.

"הערך המוגן שנפגע מהעבירות שביצע הנאשם הוא הגינות ושקיפות שוק ההון", כותב כבוב. "בכך שהסתיר הנאשם את העובדה שהוא צפוי להרוויח באופן אישי מהתקשרות יפנאוטו עם טרייד מוביל, הוא מנע מהנהלת ודירקטוריון החברה לקבל החלטה מושכלת בנוגע לעסקה".

כבוב התייחס גם לנסיבות שבגללן ביצע ברזני את העבירות וקבע כי "לא מדובר בנאשם שפעל מתוך מצוקה חומרית כלשהי. מדובר בעבירה המונעת על-ידי תאוות-בצע. הנאשם לא הסתפק במיצוי ההזמנות על-ידי החברה שהוא בעל השליטה בה, אלא מצא דרך נסתרת ולא חוקית 'לגזור קופון' על העסקה האמורה".

השופט התייחס גם לטענות עורך דינו של ברזני על ההידרדרות לכאורה במצבו הכלכלי בשנים האחרונות, ואמר כי "טענות אלה לא הוכחו ולא גובו במסמך כלשהו. אין מחלוקת כי לנאשם יש נכסים רבים בישראל ובחו"ל, ואם הוא חפץ לטעון כי ירד מנכסיו, עליו לגבות טענות אלה בראיות מוצקות".