אקספון נגד בזק: "הם לא רוצים שוק סיטונאי"

018 אקספון הגישה למשרד התקשורת בקשה לרישיון מפעיל פנים-ארצי

איציק בן-אליעזר, מנכ"ל 018 אקספון, מביע אכזבה גדולה מבזק לאחר שחתם איתם על הסכם לשימוש בתשתיותיה (שוק סיטונאי). בשיחה עם "גלובס" אומר בן-אליעזר כי בזק לא מעוניינת לקדם את השוק הסיטונאי והיא גוררת רגליים למרות שנחתם הסכם.

בעקבות היעדר ההתקדמות מול בזק החליטה החברה לפעול עצמאית ולא להמתין, והגישה אתמול בקשה למשרד התקשורת לרישיון מפעיל פנים-ארצי. החברה מסרה כי לאחר גיוס עשרות אלפי לקוחות אינטרנט וכהכנה לתחרות על סל שירותי תקשורת נייחת במסגרת השוק הסיטונאי, החליטה החברה לשווק גם שירותי טלפוניה קוויים. החברה הפעילה בעבר ניסוי מוצלח לשירותים וכעת הבשילו התנאים לשווקם לכלל הציבור.

על מנת שנוכל להיות מוכנים בזמן החלטנו להקדים את כינון הרישיון האחוד אשר היה פותר אותנו מהגשת בקשה מורכבת זו. אנו בטוחים שההתקדמות המהירה של מיזם התקשורת של ויה אירופה וחברת החשמל, יאפשרו תנאי תחרות חדשים בשוק התקשורת הקווית ועל 018 שמתכוונת להיות ספק משמעותי על התשתית החדשה להיות ערוכה עם שירותים מלאים.

עוד נמסר כי בדומה לחדשנות שהצגנו בשוק האינטרנט, הראשונים שהציעו אינטרנט ללא הגבלת מהירות וללא התחייבות במחיר נמוך. ובהתאם לאופי החברה אשר מיום הקמתה מאתגרת ומחוללת תחרות, אנו מתכוונים להציע מודל שיווקי ושירותי חדשני - נוח וזול יותר מהצעות מתחרות.

בתגובה לשאלה מדוע הגיש בקשה לרישיון ממשרד התקשורת במקביל להסכם מול בזק אמר בן-אליעזר: "לצערי אני לא רואה נכונות יוצאת דופן לקדם את הפעילות הסיטונאית איתנו ומכיוון שמדובר בהסכם שנעשה מרצון ולא כתיק שירות שנכפה על ידי משרד התקשורת, אינני רואה דרך להכריח את ההסכם הזה. אז אם בזק לא רוצה לקדם את זה אז לצערי אני נאלץ לפנות לעסקים הישנים ואני חושב שמשרד התקשורת עושה נכון שהוא מתכוון לחייב את בזק לספק שירות טלפוניה סיטונאית. אני התרשמתי ממיזם ויה אירופה שהמיזם מתקדם במהירות ושיש אינטרס הדדי ומחויבות הדדית בין 018 למיזם שאנחנו מתאימים לו והוא מתאים לנו. זה מיזם שמתאים לשחקנים עצמאיים שיכולים להתפתח על גביו, ועל הפלטפורמה הזו ברור שאני חייב רישיון ולכן אני חייב לפתח את היכולת הזו".

מבזק לא נמסרה תגובה לידיעה.