הכול קשרים: רקפת רוסק-עמינח, בעלה, אחותה וגיסה

מדור "המשפחתון": העסקים, הפוליטיקה, הרגולציה ומי שמחבר ביניהם

בעל ואישה

רקפת רוסק-עמינח וראם עמינח

מצב משפחתי: נשוי/נשואה פלוס שתי בנות: דנה (17) וגל (13)

מקום מגורים: רמת השרון

היא

כבר בצעירותה, רקפת רוסק-עמינח (מבוטא עמינוח), הצהירה כי היא "רוצה להיות כמו גליה מאור", אך בניגוד לרוב האנשים, רוסק-עמינח הגשימה את המטרה שהציבה לעצמה. לפני כשנה וחצי מונתה למנכ"לית לאומי, ונכנסה די בקלות לנעליה הגדולות של מודל החיקוי שלה. כך, הפכה לאחת הנשים החזקות במשק ולאישה החזקה ביותר במגזר הבנקאות.

למעשה, מילדותה היה ברור לרוסק-עמינח ולסובביה כי בכל הקשור לקריירה שלה, היא לא תסתפק במועט. רוסק-עמינח נולדה ברמת אביב ג' כילדת סנדוויץ' לשמואל, רו"ח, ולרחל, שעבדה אתו במשרד. אחותה הגדולה היא איילת בן-עזר, ד"ר למשפטים וסגנית נשיא לענייני סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. אחותה הקטנה היא סיגל גיסין, עו"ד במקצועה. רוסק-עמינח התחנכה בביה"ס היסודי ארן (לצד גדעון סער, שר הפנים) ואובחנה כבר אז כמחוננת. בגיל תיכון עברה ל"אליאנס" ולמדה כימיה, מתמטיקה ואנגלית ברמת חמש יחידות. כשהגיע זמנה להתגייס, בחרה במסלול העתודאי והחלה את התואר הראשון בחשבונאות וכלכלה. את התמחותה בראיית חשבון עשתה במשרד של אביה. בגיל 22 החלה בשירות סדיר, ושירתה כמרצה במכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה.

לאחר השירות הצבאי, הגיע הרגע המכונן בחייה. ארז ויגודמן, לימים מנכ"ל מכתשים אגן ואז רו"ח בכיר במשרד סומך-חייקין ואחד ממרציה של רוסק-עמינח, הקשיב למשאלת ליבה של האחרונה ("להיות כמו גליה מאור") והפגיש בין השתיים. הכימיה עבדה, ומאור, שהייתה אז המשנה למנכ"ל לאומי, מינתה את רוסק-עמינח לעוזרת אישית. לאחר שנתיים בתפקיד, הצטרפה האחרונה למשרד סומך-חייקין וטיפסה במעלה סולמו עד שמונתה למנכ"ל "KPMG סומך חייקין", שנייה רק לסומך עצמו והיא בת 34.

לאחר 4 שנים חזרה לחיקה של מאור ומונתה לחברת ההנהלה הצעירה ביותר ולראש החטיבה העסקית של הבנק.

הוא

תא"ל ראם עמינח הוא "האיש שמאחוריה", אך התיק שבו הוא מחזיק לא פחות מהותי למשק. מזה שנתיים משמש עמינח כיועץ הכלכלי לרמטכ"ל וכראש אגף התקציבים במשרד הביטחון. המסלול האקדמי ותחילת הקריירה המקצועית שלו די דומים לאלו של אשתו, וחלק מהקריירה האזרחית הצדדית שלו מסביר את קרבתה של מנכ"לית לאומי לעידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל. כבר במהלך לימודי ראיית החשבון שלו, ייסד עמינח את משרד רו"ח שטיינמץ, עמינח ושות', ביחד עם קובי שטיינמץ. משרד זה הפך עם השנים לאחד מעשרת משרדי ראיית החשבון הגדולים בארץ, ותוך כדי עבודתו בו כיהן עמינח כדירקטור בחברת "אחים עופר השקעות" וכיו"ר ועדת הביקורת של "צים".

בספטמבר 2011, כשמונה לתפקידו הנוכחי, חזר לשירות קבע וקיבל דרגת תת-אלוף. בעקבות חזרתו לצה"ל, הפקיד את חלקו במשרד רו"ח שלו בידי שותפיו למשרד.

רקפת רוסק-עמינח

תפקיד: מנכ"לית בנק לאומי

גיל: 47

השכלה אקדמית: רו"ח במקצועה; תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב; את כל תאריה סיימה בהצטיינות

עוד משהו: שם החיבה שלה הוא "קפי"

ועוד משהו: מקורביה מספרים כי היא "תמיד עונה לבנות כשהן מתקשרות, לא משנה כמה היא עסוקה"; לבת המצווה של הקטנה, גל, הוזמנו בשנה שעברה חבריה כמו עידן עופר, גיל אגמון ורו"ח גד סומך

תא"ל ראם עמינח

תפקיד: יועץ כלכלי לרמטכ"ל, ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, ראש המערך התקציבי של צה"ל וחבר בפורום מטכ"ל

גיל: 52

השכלה אקדמית: רו"ח במקצועו; תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א; בדומה לאשתו, את לימודי החשבונאות סיים בהצטיינות

עוד משהו: את אשתו פגש במסגרת לימודי התואר הראשון בחשבונאות וכלכלה.

ועוד משהו: לפני 12 שנה הוציא אוגדן, "המיסוי הפנסיוני וקופות הגמל", אותו כתב עם שותפיו להקמת משרד רו"ח שלו

תא
 תא

אחותה של רוסק-עמינח

איילת בן-עזר

מצב משפחתי: גרושה פלוס שניים

מקום מגורים: תל אביב

היא

שמה של איילת בן-עזר עלה לראשונה לכותרות בתחילת השנה לאחר שפרשה מתפקידה כדח"צית בכור, וזאת לאחר 6.5 שנים. בן-עזר פרשה על רקע קשריה המשפחתיים, וליתר דיוק - מכיוון שלאחותה האמצעית, מנכ"לית לאומי, יש את היכולת להשפיע על מכירת כלל ביטוח, חברה אחרת מקבוצת אי.די.בי.

את עיקר זמנה מקדישה בן-עזר לתפקידה האקדמי כסגנית נשיא לענייני סטודנטים במרכז הבינתחומי. בן-עזר, כפי שהיא מסבירה על עצמה באתר של הבינתחומי, "אחראית על כל היחידות המספקות שירותים לסטודנטים, במטרה לשדרג, לייעל ולשפר את היחס והשירות הניתנים לסטודנט".

בן-עזר, גרושה פלוס שניים, ניהלה עד לפני כשנתיים מערכת יחסים עם שמעון גל, ראש החטיבה העסקית בפועלים (ה"מתחרה" העיקרי של לאומי), שלמעשה מחזיק בתפקיד זהה לתפקידה הקודם של רוסק-עמינח בלאומי. השניים נפרדו בתחילת השנה, וזמן קצר אחרי נודע כי בן-עזר יוצאת עם עמיקם כהן, לשעבר מנכ"ל פרטנר.

ד"ר איילת בן-עזר

תפקיד: ד"ר למשפטים וסגנית נשיא לענייני סטודנטים במרכז הבינתחומי; עד לאחרונה דח"צית בכור ויו"ר ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה

גיל: 50

השכלה אקדמית: עו"ד במקצועה; דוקטורט במשפטים מאוני' ת"א

עוד משהו: עו"ד שנייה במשפחתה

ועוד משהו: באתר של הבינתחומי כותבת בן-עזר כי "המרכז מתייחס לסטודנטים שלו כאל שותפים הנמצאים במרכז העשייה האקדמית"

ד
 ד

גיסה של רוסק-עמינח

גיא גיסין

מצב משפחתי: נשוי בשנית לסיגל רוסק-גיסין פלוס שלושה, בנוסף לשני ילדים מנישואיו הקודמים

מקום מגורים: תל אביב

הוא

שמו של עו"ד גיסין מוזכר באחרונה כמעט באותה תדירות בה מוזכר שמה של גיסתו, וזאת על רקע מעורבותו בהסדרי החוב של חלק מהחברות הגדולות בבורסה. גיסין הוא זה שמייצג את בעלי האג"ח (עיינו ערך אי.די.בי פיתוח ואחרות), וזה אומר שהוא תוקף לא מעט את בעלי השליטה בחברות אלו, בעיקר מעל דפי העיתון.

גיסין הוא בעלה של סיגל רוסק-גיסין, אחותה הקטנה של מנכ"לית לאומי ועו"ד בפני עצמה. את עבודתו כעו"ד החל לפני 22 שנה במשרד עו"ד זלצמן, קנולר, גראוס ושות'. לאחר שלוש שנים פתח משרד משלו, גיסין ושות', שמתמחה בדיני חברות, משפט מסחרי, שוק ההון, וכמובן - פירוקים והקפאת הליכים. במקביל לעבודתו זו, משמש גיסין כדירקטור ויועץ משפטי בהתנדבות ליזמים צעירים (ישראל).

אשתו, כאמור, היא עו"ד ונכללת בצוות המשרד (לפחות לפי אתר הבית שלו), אך לפי הידוע היא עוסקת בתחומים שכלל אינם משיקים לאלו של המשרד, אך מחדר שהוקצה לה במשרדי הפירמה. רוסק ג'וניור (43), הפכה לעו"ד במקביל ללימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה וקולנוע, ומאוחר יותר השלימה תואר שני בעיתונות ותקשורת מאוני' בר אילן. יש לה תעודה של מגשרת מוסמכת המתמחה בגישור בסכסוכי גירושים, אך בשנתיים האחרונות היא מתמקדת בפונדקאות, ויחד עם עמיתתה, עו"ד תמר רובינשטיין, הקימה את המיזם "חיים חדשים" שנועד לסייע להורים שמתקשים להביא ילדים לעולם לחבור לפונדקאית. ועוד משהו: רוסק היא מרצה למשפטים במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה - אותו מוסד אקדמי בה משמש בעלה כיו"ר.

עו"ד גיא גיסין

תפקיד: בעל משרד עו"ד גיסין ושות'

גיל: 51 (עוד חודש בן 52)

השכלה אקדמית: תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב

עוד משהו: רב סרן במיל' בחיל הים, בוגר קורס חובלים

ועוד משהו: משמש יו"ר המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה מאז הקמתו

עו
 עו