אילן בן-דב קיבל אישור לקדם הסדר חוב בחברת סקיילקס

ההסדר, המהווה תנאי מתלה להסדר חוב בחברה האם סאני, אושר ברוב גורף על ידי מחזיקי 4 סדרות אג"ח של סקיילקס - שפירעונן יידחה ב-3 שנים

בערב חג הסוכות צלח אילן בן דב מכשול נוסף בניסיונו לשמור על השליטה בפירמידת החברות שלו. מחזיקי ארבע סדרות האג"ח של חברת סקיילקס, זרוע הפעילות העיקרית של בן דב, אישרו ברוב של 78%-98% את המתווה להסדר חוב שאותו הציע, אשר אינו כולל תרומת בעלים.

כעת, כשקיבלה אישור אינדוקטיבי מהמחזיקים, יכולה סקיילקס להמשיך לקדם את מתווה ההסדר, אשר מהווה תנאי מתלה לביצוע הסדר החוב בחברה האם, סאני, שבה מחזיק בן דב ישירות. סאני נמצאת זה זמן רב במצב של חדלות פירעון.

לסקיילקס, אשר הפסידה במחצית הראשונה של השנה 116 מיליון שקל, גירעון בהון העצמי של 401 מיליון שקל. היקף החוב הפיננסי של החברה עומד על כ-1.3 מיליארד שקל, רובו ככולו בעשר סדרות אג"ח. החברה, המנוהלת על-ידי יהל שחר, אינה יכולה לפרוע את חובותיה במועד המקורי שלהם, ולכן זכתה בדוחותיה להערת "עסק חי".

בשל כך נאלצה סקיילקס לקדם מתווה הסדר חוב, שבמסגרתו היא תדחה תשלומים לארבע סדרות אג"ח בהיקף של כ-600 מיליון שקל בשלוש שנים, בתקווה שבפרק זמן זה היא תוכל להציף ערך באחזקותיה המרכזיות - 15.7% מהון מניות חברת הסלולר פרטנר, וזיכיון יבוא מכשירי סמסונג, שאותו תנסה להנפיק באופן נפרד בבורסה בתל אביב בחודשים הקרובים, בניסיון להציף ערך.

במסגרת הסדר החוב המוצע בסקיילקס, יידחה לוח הסילוקין של כל אחת מהסדרות ז' עד ט' (סדרות ללא ביטחונות) בשלוש שנים, כך שבמועד הפירעון המקורי תפרע סקיילקס רק 20% מסכום הקרן, ושלוש שנים לאחר כל מועד פירעון היא תפרע 80% מסכום הקרן. מחזיקי סדרה אג"ח 1, אשר למחזיקים בה יש זכות לפירעון מוקדם בשנה הבאה, התבקשו גם הם לדחות את מועד הפירעון בשלוש שנים, לשנת 2017.

העלאת ריבית ושעבוד על פרטנר

הפיצוי שמציעה סקיילקס למחזיקים בתמורה להסכמתם לדחייה הוא העלאת שיעור הריבית שלו הם זכאים ב-0.1%-3%, ומתן שעבוד שני על מניות פרטנר המשועבדות לסדרה י' הפרטית (סדרה בהיקף של 134 מיליון שקל שגייסה החברה לפני שלושה חודשים), שיחולק באופן שווה (פרו-רטא) בין הסדרות.

כמו כן יינתנו למחזיקי האג"ח 5 מיליון אופציות (כ-15% מהון החברה בדילול מלא), שיהיו ניתנות למימוש למניות החברה למשך שלוש שנים במחיר של 10 שקלים - כ-174% מעל השער הנוכחי שבו נסחרת מניית סקיילקס.

עיקרי הסדר החוב
 עיקרי הסדר החוב