מצרים הוציאה את תנועת האחים המוסלמים מחוץ לחוק

בית משפט מצרי הכריז היום כי מעתה, כל פעילות תנועתו של הנשיא המודח מורסי אסורה במדינה ■ "בית המשפט אוסר על כל פעילות של הארגון, של שלוחותיו הלא ממשלתיות וכל פעילות אחרת שמתנהלת על-ידו", כתב השופט בהחלטתו

הסוף לתנועת האחים המוסלמים? בית המשפט במצרים אסר היום (ב') על כל פעילות של התנועה במדינה - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. החלטת בית המשפט מגיעה על אף שבתחילת החודש הכחישה הממשלה הזמנית במצרים כי בכוונתה להוציא את התנועה מחוץ לחוק.

מאז הדחתו בחודש יולי של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שמונה מטעם התנועה, מתנהל במדינה קמפיין נרחב נגד האחים המוסלמים. בהחלטתו כתב השופט מוחמד אל-סאייד כי "בית המשפט אוסר על כל פעילות של הארגון, של שלוחותיו הלא ממשלתיות וכל פעילות אחרת שמתנהלת על-ידו".

העיתון "אל-אחבאר" דיווח לפני כשבועיים כי הממשל הזמני במדינה החליט לפרק את תנועת האחים המוסלמים, יממה אחרי ניסיון ההתנקשות בשר הפנים המצרי. העיתון דיווח כי הארגון לא יוכר עוד כ"ארגון לא ממשלתי", וההחלטה התקבלה לאחר שהתנועה הואשמה בביצוע ירי ואחסון נשק וחומרי נפץ במטה הראשי שלה.

תנועת האחים המוסלמים נרשמה כ-NGO (ארגון חוץ-ממשלתי) בחודש מארס, לאחר שהוגשה נגדה תביעה בה נטען כי אין לה מעמד חוקי. התנועה הוקמה ב-1928 ופורקה באופן רשמי על-ידי השלטון הצבאי במדינה בשנת 1954.

טרם התקבלה תגובה מהאחים המוסלמים לדיווח.