אנטרופי: להתנגד למענק 1.5 מיליון שקל לאהרון פוגל במגדל

טוענת: תנאי מענק הפרישה אינם תואמים את מדיניות התגמול ואינם מבוססים על מדדים איכותיים

מכירת השליטה בקבוצת הביטוח מגדל לידי איש העסקים שלמה אליהו, ניצבת בפני השלמת ספיחיה האחרונים. ל"גלובס" נודע כי חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, המליצה היום (ב') ללקוחותיה לאשר את עסקת בעלי העניין שבה תרכוש מגדל את פעילות הביטוח הכללי של אליהו חברה לביטוח, בתמורה ל-260 מיליון שקל.

לצד ההמלצה לאשר את העסקה עם אליהו ביטוח, ממליצה אנטרופי להתנגד למענק הפרישה המיוחד שהחברה מתכוונת להעניק ליו"ר היוצא, אהרון פוגל, בסך 1.5 מיליון שקל. באנטרופי ממליצים להתנגד למענק הניתן "בסמוך לפרישתו של פוגל מהחברה, ובדיעבד", בטענתם כי מדובר בתנאים שאינם תואמים את מדיניות התגמול של החברה, ולא ניתנו על בסיס מדדים איכותיים.

בסוף החודש הנוכחי אמור פוגל, יו"ר קבוצת מגדל ב-13 השנים האחרונות, לפנות את כסאו ולפרוש מהקבוצה. במקומו ייכנס בעל השליטה אליהו לתפקיד היו"ר. אסיפת בעלי המניות של מגדל התבקשה לאשר תשלום שני מענקים לפוגל. הראשון, בגובה כ-788 אלף שקל, הינו מענק "רגיל" עבור שנת 2013 באופן יחסי לתקופת כהונתו בשנה זו; והשני, תשלום מענק פרישה מיוחד בגובה כ-1.5 מיליון שקל.

על-פי הערכות, תפקידו של פוגל יפוצל לאחר לכתו. כך, שלמה אליהו יחליף אותו כיו"ר מגדל אחזקות ביטוח הציבורית, ואילו המנכ"ל הנוכחי של הקבוצה, יונל כהן, יחליף את פוגל כיו"ר מגדל חברה לביטוח וכיו"ר בית ההשקעות מגדל שוקי הון. את תפקיד המנכ"ל במגדל חברה לביטוח צפוי למלא עופר אליהו, בנו של בעל השליטה.

גם פסגות בעד עסקת אליהו-מגדל

בחברת הייעוץ למוסדיים מנמקים את המלצתם לאשר את העסקה בין אליהו ביטוח למגדל ממספר סיבות: ראשית, העסקה מתנהלת כשנה, ומלווה בוועדה בלתי תלויה, דח"צים ומעריכי שווי שנתנו הערכות שמרניות, והיא מתבצעת מתחת לרף התחתון של הערכת השווי (270 מיליון שקל לפי הערכת השווי שביצע פרופ' אמיר ברנע).

כמו כן, לטענת אנטרופי, קליטת תיק הביטוח הכללי של אליהו ביטוח מפתחת את הפעילות של מגדל במגזר פעילות מרכזי זה, כאשר בעל השליטה לקח על עצמו את הסיכון בעסקה זו, ומסר לחברה נכס מבלי שקיבל עד כה דבר תמורתו (הביטוחים של אליהו ביטוח חודשו במגדל כבר מתחילת השנה, ר.ש. וא.פ). זאת, למרות שהרגולציה לא הכריחה את אליהו למכור את פעילות הביטוח הכללי על מנת לאפשר את עסקת מגדל.

גם בבית ההשקעות פסגות ממליצים לאשר את העסקה, בנימוק שמדובר בצעד סינרגטי במחיר טוב עבור מגדל. קודם למכירת עסקי הביטוח הכללי של אליהו ביטוח למגדל, ולמעשה עוד קודם להשלמת רכישת השליטה במגדל, אליהו ביטוח מכרה להראל את פעילות ביטוח החיים שלה בתמורה ל-210 מיליון שקל.

נימוקי אנטרופי בעד עסקת הביטוח הכללי של אליהו-מגדל

■ העסקה מלווה בוועדה בלתי תלויה, דח"צים ומעריכי שווי שנתנו הערכות שמרניות

■ קליטת הביטוח הכללי של אליהו ביטוח מפתחת את הפעילות בתחום במגדל

■ בעל השליטה לקח על עצמו סיכון, לאחר שכבר מסר נכס לחברה מבלי שקיבל דבר תמורתו

נימוקי אנטרופי נגד מענק פרישה מיוחד ליו"ר מגדל אהרון פוגל

■ יש להתנגד להגדלת תנאי נושא משרה בכירה בסמוך לפרישה מהחברה, ובדיעבד

■ התנאים אינם תואמים את מדיניות התגמול של החברה, ולא ניתנו על בסיס מדדים איכותיים