בכירים בפד: הכלכלה חלשה ומאבדת את ה"מוג'ו" שלה

דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד של אטלנטה אמר כי חלה האטה בדינמיות הכלכלית בשוק התעסוקה ■ וויליאם דולדי, נשיא שלוחת הפד בניו-יורק: הכלכלה חלשה מדי בכדי שהפד יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח

כלכלת ארה"ב מאבדת את הדינמיות הכלכלית שלה ודרושה מנהיגות יצירתית כדי להחזיר לה את ה"מוג'ו", כך טוען דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד של אטלנטה בנאום שנשא היום (ב') בניו-יורק.

לוקהארט טען כי הנתונים הכלכליים מראים כי חלה האטה בדינמיות הכלכלית בשוק התעסוקה, כאשר פחות חברות מרחיבות את התעסוקה ופחות עובדים פורשים מעבודתם כדי למצוא הזדמנויות תעסוקה חדשות. כמו כן הוא ציין כי הנתונים מראים כי תפוקת העבודה ירדה ברבעונים האחרונים.

נשיא שלוחת הפד באטלנטה העריך אומנם כי המגמה בירידת תפוקת העבודה היא זמנית, אך ציין כי יותר כלכלנים מציגים תחזיות פסימיות לגבי קצב ההתאוששות והחידושים של הכלכלה. "קיימת ירידה ביצירת עסקים חדשים", הוא הוסיף. לדבריו, רק חלק מההאטה בדינמיות של הכלכלה יכולה להיות מוסברת ע"י המיתון וההתאוששות הכלכלית האיטית.

גם וויליאם דודלי, נשיא שלוחת הפד בניו-יורק הביע פסימיות לגבי כלכלת ארה"ב. דודלי אמר כי הכלכלה חלשה מדי בכדי שהבנק המרכזי יסוג מהתוכניות לרכישת אג"ח. דודלי צופה האטה בכלכלה בתחילת 2014, אך ציין כי "זוהי רק תחזית שלא בהכרח תתממש".