אפקט ליגת האלופות: סלטיק עם ההכנסות הכי גבוהות מזה 5 שנים

אלופת סקוטלנד, בה משחקים הישראלים ניר ביטון ובירם כיאל, רשמה ב-2012/13 עונה כלכלית מצוינת בזכות ההעפלה לשמינית גמר הצ'מפיונס ליג

עד כמה העפלה לשלבים מתקדמים בליגת האלופות יכולה לסייע למועדוני כדורגל לשפר את מצבם הפיננסי - ניתן ללמוד מהדוחות הכלכליים של סלטיק.

אלופת סקוטלנד דיווחה כי סיימה את עונת 2012/13, בה הצליחה להגיע עד לשמינית גמר הצ'מפיונס ליג, עם רווח (לפני מיסוי) בגובה של 9.74 מיליון ליש"ט. זאת לעומת הפסדים של 7.37 מיליון ליש"ט בעונת 2011/12.

ההכנסות של הקבוצה מגלזגו הסתכמו ב-75.82 מיליון ליש"ט, עלייה של 47% לעומת העונה שלפני כן. מדובר על נתון ההכנסות הכי גבוה שרשמה הקבוצה מאז עונת 2007/08, שגם בה היא הצליחה להגיע לשמינית גמר האלופות. עם זאת, ההכנסה בעונה הנוכחית מרשימה יותר, לנוכח הידרדרות המצב הכלכלי בכדורגל הסקוטי בשנים האחרונות, והירידה של קבוצת הפאר ריינג'רס (ויריבתה העירונית של סלטיק) לליגות הנמוכות.

את האפקט של הצ'מפיונס ליג ניתן לראות טוב באמצעות הנתון הבא: מלבד הבונוס שמעניקה אופ"א למשתתפות במפעל האירופי הבכיר, הוסיפה אשתקד סלטיק לקופתה 10 מיליון ליש"ט ממכירת כרטיסים למשחקי הבית של הקבוצה בליגת האלופות, באצטדיון סלטיק פארק. התשלום מאופ"א נאמד בכ-20 מיליון ליש"ט.

בסלטיק משחקים כיום שני כדורגלנים ישראלים: הקשרים בירם כיאל וניר ביטון.