נחשף ב"גלובס": עילוי פיננסי וחברת איקונון במו"מ ראשוני

עילוי פיננסי: אנחנו בוחנים את הפנייה של חברת אינוקון ומצויה במגעים ראשוניים לבניית מתווה לעסקה ■ הבורסה השעתה את מניות החברה מהמסחר עקב אי-פרסום דוחות כספיים לרבעון השני

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת עילוי פיננסי אישרה אתמול (ב') כי היא בוחנת את הפנייה של חברת איקונון ומצויה במגעים ראשוניים לבניית מתווה לעסקה, כולל בדיקת היתכנות כלכלית של עסקה כזו. בעילוי פיננסי מדגישים כי מדובר במו"מ ראשוני בלבד.

איקונון היא יצרנית מל"טים ומערכות שליטה שפועלת מאזור התעשייה של חולון, מעסיקה כ-15 עובדים ומנוהלת על-ידי מיכאל (מיקי) ערמון. אינוקון הוקמה בשנת 2001 על-ידי זיו נווה ואביו צביקה, שהיה ממייסדי חברת המל"טים אירונאוטיקס, והם גם מחזיקים ברוב מניות חברה (34% כ"א). ייחודה של החברה היא שבניגוד לחברות מל"טים קטנות אחרות, היא גם מפתחת ומייצרת את תחנות הקרקע ומחשבי המל"טים, ואת כלי הטיס עצמם באמצעות קבלן משנה בתאילנד.

אינוקון פיתחה סדרה של מל"טים קלים תחת השם "פלקון", ואותם היא מוכרת בעיקר למדינות בחו"ל, כגון פרו, תאילנד ומדינות ביבשת אפריקה. מחזור ההכנסות של החברה עומד על מספר מיליוני דולרים בשנה, אשר מצליחים, ככל הידוע, להביא אותה לאיזון בשורה תחתונה.

עילוי פיננסי הינה שלד בורסאי ללא מזומנים בקופה. הוא נכנס החודש לרשימת השימור, ונסחר לפי שווי של מיליוני שקלים בודדים בלבד. החברה לא פרסמה את דוחות הרבעון השני, בעקבות התפטרות הדירקטורים החיצוניים שלה שטענו לכשלים בתפקודה. כפועל יוצא, הבורסה הודיעה הבוקר על השעיית המסחר במניות החברה.