וולדמן תובע מזוגתו לשעבר 2.6 מ' ש': "לקחה לי רכוש רב"

מייסד ומנכ"ל מלאנוקס פורש בתביעתו את יחסיו עם שלומית פן, בכירה לשעבר באמדוקס ■ לדבריו, פן הגישה נגדו תלונת-שווא על אלימות ולקחה מביתו פריטים בשווי 800 אלף שקל, בהם ריהוט מקסטיאל ■ עוה"ד של פן: "המטרה - להכפיש"

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת מלאנוקס, הוא אחד מיזמי ההיי-טק המבריקים והמצליחים בתולדות המדינה, והונו האישי מוערך במאות מיליוני שקלים. מלאנוקס, שהוקמה על-ידי וולדמן ב-1993, היא אחת ההצלחות הבולטות של ההיי-טק הישראלי, ושוויה מוערך כיום במיליארדי שקלים.

הקריירה המקצועית המסחררת של וולדמן וכושר הניהול יוצא הדופן שלו לא חיסנו אותו מפני הקשיים שטומנים לעתים חייו האישיים והפרטיים של אדם. מזה תקופה ארוכה מסתובבות בתקשורת ובעולם העסקי שמועות על יחסיו העכורים של וולדמן עם בת זוגו לשעבר, שלומית פן, בכירה לשעבר בחברת אמדוקס.

וולדמן ופן מנהלים מזה חודשים סכסוך משפטי מאחורי דלתיים סגורות בבית המשפט לענייני משפחה, ופן אף הגישה נגד וולדמן קובלנה פלילית פרטית בטענה כי נהג כלפיה באלימות.

תביעה בסך 2.6 מיליון שקל שהגיש לאחרונה וולדמן נגד פן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שבמסגרתה הוא מעלה כלפיה טענות קשות ביותר, חושפת לראשונה בפומבי את מערכת היחסים העכורה בין השניים וטפח מחייו האישיים של האיש השווה מיליארדים.

בתביעה, שהגיש באמצעות משרד עורכי הדין יעקב וינרוט ושות', טוען וולדמן כי פן גרמה לו לאורך השנים האחרונות נזקים קשים, תוך "התנהלות שערורייתית, שלוחת רסן, זדונית ופוגענית, במסגרתה פן עשתה כל לאל ידה על מנת לגרום לוולדמן נזקים".

"נזקים בכוונת מכוון"

לדברי וולדמן, פן הוציאה ממנו כספים רבים תוך הצגת מצגי-שווא, לאחר מכן העלילה על וולדמן עלילת-שווא כאילו תקף אותה פיזית, ואף הגישה נגדו תלונת-שווא במשטרה - שנסגרה, לדבריו, בנימוק של היעדר אשמה.

וולדמן מציין כי "פן נטלה (וליתר דיוק - גנבה) רכוש רב של וולדמן, ובכללו שורה ארוכה של מיטלטלין בשווי של כ-800 אלף שקל".

לפי התביעה, "אחר מכן המשיכה פן לייצר, בכוונת מכוון, נזקים לוולדמן, על-ידי כך שהמשיכה לבצע עוולות ברורות נגדו, מתוך מטרה ברורה לפגוע בניהול עסקיו".

לדברי וולדמן, "סופם (המכוער)" של הדברים בכך שפן הגישה נגדו קובלנה פלילית חסרת כל בסיס, שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור אותה.

וולדמן מציין כי לא בלב קל הוא מגיש את התביעה נגד בת זוגו לשעבר, אך לדבריו, "נוכח מסכת הולכת ונמשכת של נזקים, שמקורם בנתבעת, אין מנוס מכך".

תלונת-שווא על אלימות פיזית

בתביעתו מתאר וולדמן את התנהגותה הנטענת של פן כלפיו מיום שנכנסה לגור עמו בביתו בסוף 2008. לדבריו, הוא הזמין את פן לגור עמו בבית שרכש ממיטב כספו (ברחוב בן יוסף בתל-אביב), ופן נענתה להצעה למרות שהיא לא חפצה באמת ובתמים בבניית קשר עמו, ועד מהרה התברר לשניים כי אין להם יכולת להמשיך בקשר.

לטענת וולדמן, בסמוך לאחר המעבר למגורים המשותפים בחרה פן ללחוץ עליו להעניק לה כספים ורכוש שאינם מגיעים לה, ולאחר שוולדמן הבהיר לה כי לא ייענה לדרישותיה, היא החלה להפעיל עליו לחץ קשה והחליטה להעליל עליו עלילת-שווא ולהגיש נגדו תלונה שקרית למשטרה.

חלק ניכר מתביעתו של וולדמן מוקדש לתלונה זו, שלטענתו היא תלונת-שווא, ולדברי פן - כל-כולה אמת.

לפי התביעה שהגישה פן נגד וולדמן למשטרה ב-27 באפריל 2009, מספר ימים קודם לכן בביתם המשותף הפעיל וולדמן כלפיה אלימות פיזית, ובין היתר דחף אותה, חטף מידיה תיק ואיים עליה.

וולדמן מכחיש את הדברים וטוען בתביעתו כי התמזל מזלו, ומצלמת אבטחה שהוא התקין בביתו שנים קודם לכן תיעדה את האירוע, וסרט הווידיאו הוכיח כי פן משקרת וכי הוא כלל לא פגע בה.

לטענתו, "מה שהטריד את מנוחתה של פן לא היה שום אירוע אלים מצדו של וולדמן, אלא החשש שלה כי בדעתו שלא להמשיך להזמין אותה לשהות בדירתו, כפי שעשתה משך מספר חודשים, וכי בדעתו לסיים את מערכת היחסים ביניהם ולגרום לכך שהיא תתפנה מדירתו".

לדברי וולדמן, התנהלותה הנטענת של פן כלפיו מהווה, בין היתר, עוולה של לשון הרע, שכן היא פירסמה ברבים את דבר הגשת התלונה למשטרה והוציאה דיבתו ברבים.

מראות, מצלמה ודיסקים

וולדמן מוסיף ומעלה טענות קשות נגד זוגתו לשעבר גם באשר להתנהגותה אחרי שעזבה את ביתו. כך, למשל, הוא טוען כי עם עזיבתה את הבית נטלה ממנו פן רכוש רב שנרכש על-ידו, תוך שהיא עושה בו כבשלה.

לתביעתו צירף וולדמן רשימת חפצים, שלטענתו לקחה פן ממנו ללא רשות ובניגוד לדין, ואת שווים הכולל הוא מעריך, כאמור, ב-800 אלף שקל ודורש לקבל בחזרה.

לפי הרשימה, בין היתר, לקחה פן לטענת וולדמן ריהוט שהוא רכש בקסטיאל, 5 שטיחים פרסיים עתיקים, פסלים שניצבו בסלון ובפינת האוכל, תנור, מכונת כביסה, שואב אבק, טלוויזיה, כלי מטבח, מצלמת קנון, מראות, מאות דיסקים וסרטי D.V.D ועוד.

בא-כוחו של וולדמן, עו"ד ישראל וולנרמן ממשרד ד"ר יעקב וינרוט, מסר: "מזה תקופה ארוכה נתון וולדמן לפעולות סחטניות ובלתי חוקיות של פן, שאינה בוחלת בכל דרך בניסיונותיה לקבל ממנו כספים שאינם מגיעים לה. במסגרת זו הגישה פן בשתי הזדמנויות שונות תלונות שקריות למשטרה, כאשר בשני המקרים החליטה המשטרה כי מר וולדמן נקי מכל רבב וסגרה את התלונות מחמת היעדר כל אשמה.

"פן המשיכה במסע הסחיטה והגישה נגד וולדמן קובלנה. קובלנה זו נדחתה ובוטלה על הסף, כאשר היועץ המשפטי לממשלה קבע כי אינה ראויה כלל להידון. בנוסף לכל אלה גברת פן שלחה לוולדמן ולחברה שבשליטתו מכתבים טורדניים וחסרי שחר. בגין כל אלה ועוד עניינים רבים אחרים, המפורטים בכתב התביעה, הגיש וולדמן הליך משפטי, שמטרתו לגבי פיצוי ושיפוי על הנזקים הרבים שנגרמו לו, בשל פעולותיה הבלתי חוקיות של פן".

שלומית פן: "התביעה היא ניסיון להכניע אותי לתכתיביו של וולדמן"

‎עורכת דינה של שלומית פן, לורי גייזלר, דחתה את טענותיו של אייל וולדמן נגד פן מכל וכל ומסרה בתגובה כי "וולדמן החליט להגיש את התביעה נגד מרשתי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאחר שהיה מנוע מלדון בנושא בפומבי, הואיל וההליך ביניהם מתנהל בבית משפט לענייני משפחה מאחורי דלתיים סגורות. כל המהלך של הגשת התביעה למחוזי בתל-אביב נועד להכפיש ולהשחיר את שמה של פן בפרהסיה, כאשר ככל הנראה זה המוצא האחרון מבחינתו של וולדמן, על מנת לנסות ולהכניע אותה לתכתיביו ובכך למנוע ממנה את האפשרות לקבל את זכויותיה על-פי כל דין".

עו"ד גייזלר הוסיפה כי "אני סמוכה ובטוחה שהאמת תצא לאור, למרות כל הניסיונות הכושלים הללו של וולדמן. והאמת היא שהצדק והחוק הם לצדה של פן, וכל ניסיון לוליינות כזה או אחר מצדו של וולדמן למנוע ממנה לזכות בדין, לא יצלח".

עו"ד טל בננסון, המייצג אף הוא את פן, מסר: "פן מצרה על כך שוולדמן מצא לנכון להגיש תביעה שכל-כולה זועקת טקטיקה וניסיון להפעיל לחץ עליה לוותר על זכויותיה הלגיטימיות, אותן הוא אף אישר בכתב-ידו ובעל-פה. עם כל הכבוד למר וולדמן, ההליכים ינוהלו בפני שופטים מקצועיים שאינם מושפעים, גם לא מכתבות עיתונאיות, ואין לנו כל כוונה לנהל את ההליכים המשפטיים מעל דפי העיתון. טוב יעשה וולדמן לו יעמוד לכל הפחות בהתחייבויותיו הכתובות.

"התלונות שהוגשו על-ידי פן למשטרת ישראל, וכך גם הקובלנה הפלילית, נסובות כולן סביב הנסיבות החמורות ביותר של תיעוד וצילום הגברת פן, תוך הפרת כל כללי הפרטיות ולרבות באזורים אישיים פרטיים בדירת המגורים המשותפת שלהם, והכול ללא ידיעתה. יש לקוות שוולדמן יאפשר לבית המשפט לעשות משפט על בסיס העובדות הברורות".

לדברי עו"ד בננסון, "בימים אלה אנחנו מכינים עתירה לבית המשפט העליון, שבה נבקש מהשופטים לשנות את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, שלא להעמיד לדין פלילי בגין צילום ותיעוד גברת פן במעמדים אישיים ופרטיים".

חברת מלאנוקס: שווי של כ-1.7 מיליארד דולר; 1,200 עובדים

איל וולדמן היה ממייסדי מלאנוקס בשנת 1999 והפך רוח החיה ולשם נרדף לחברה. הקריירה של וולדמן עד להקמת מלאנוקס כללה את אינטל ואת חברת גלילאו הישראלית, שבה הגיע לתפקיד ניהולי בכיר.

במלאנוקס המשיכו המייסדים את הכיוון הטכנולוגי של גלילאו בעולם ציוד התקשורת, והחברה החלה עם אספקת שבבים שמאפשרים העברת מידע במהירות גבוהה מאוד ברשתות המחשוב הארגוניות. בהמשך הדרך שינתה מלאנוקס כיוון אסטרטגי והחלה לספק פתרונות תקשורת מלאים, כולל תוכנה, מתגי תקשורת וכבלים.

החזון של וולדמן היה תמיד להקים חברה גדולה בישראל, ומהבחינה הזו הוא הצליח. החברה הנפיקה בתחילת 2007 לפי שווי של כ-500 מיליון דולר וגדלה משמעותית מאז. בחברה יש היום כ-1,200 עובדים, רובם בארץ. היא עתידה למכור השנה בכ-400 מיליון דולר, ושוויה בנאסדק עומד על כ-1.7 מיליארד דולר.

שמה של החברה עלה לכותרות בשנה האחרונה בהקשר לאכזבה ממנה בשוק ההון. שווי השוק של החברה, שקפץ עד ל-5 מיליארד דולר לפני כשנה, התרסק במשך 12 החודשים האחרונים בכ-70%, והביצועים התפעוליים של החברה איכזבו את המשקיעים פעם אחרי פעם.

סיפור נוסף שאולי מעיד במשהו על אופיו של וולדמן היה החלטתו על הוצאת החברה מהמסחר בבורסה בתל-אביב. וולדמן הסביר את ההחלטה ברגולציה הכבדה על החברות המקומיות, אך מן הסתם תרמה לכך גם התנגשות עם המשקיעים המוסדיים הישראלים הבולטים בחברה סביב בקשתו להתמנות לתקופה נוספת לתפקיד מנכ"ל ויו"ר בחברה. החל מספטמבר מלאנוקס הפסיקה להיסחר בתל-אביב.

חפצי המריבה
 חפצי המריבה