גולדמן זאקס: הנה 20 המניות הכי יקרות היום בשוק

אנליסט בבנק ההשקעות האמריקאי גיבש את רשימת המניות היקרות ביותר היום בשוק, למרות שהוא דווקא אופטימי על מדד S&P 500

דייוויד קוסטין, אנליסט בבנק ההשקעות גולדמן זאקס, מעריך שמדד S&P 500 יעלה לרמה של 1,750 נקודות עד סוף השנה, למרות חוסר הוודאות סביב משבר התקציב ותקרת הגירעון. אך קוסטין לא חושב שצריך "להתנפל" על כל מניה; בסקירה שפרסם לאחרונה הוא מצביע על המניות היקרות ביותר בשוק.

להלן 20 מניות מהרשימה של קוסטין:

■ Sigma Aldrich (סימול: SIAL) - מניית ביוטכנולוגיה שחוותה ברבעון החולף צמיחה דו-ספרתית בחטיבת המוצרים האלקטרוניים שלה וצמיחה חד-ספרתית בעסקי חטיבת מדעי החיים שלה. פוטנציאל הירידה לפי קוסטין: כ-14%.

■ Total Systems Services (סימול: TSS) - פוטנציאל ירידה של 15%. החברה מעבדת תשלומי כרטיסי אשראי והכריזה לאחרונה על דיבידנד של 10 סנט למניה ששולם ב-1 באוקטובר.

■ CF Industries Holdings (סימול: CF) - פוטנציאל ירידה של 15%. רווחי חברת הדשנים הזו נפלו ברבעון האחרון בשל הירידה במחירי הפוספט.

■ Parker Hannifin (סימול: PH) - פוטנציאל ירידה של 15%. חברת אווירונאוטיקה שהנמיכה את תחזיותיה על רקע ההאטה במגזר הייצור בארה"ב.

■ The Progressive (סימול: PGR) - פוטנציאל ירידה של 15.5%. חברת ביטוח שדיווחה על צניחה של 51% ברווחיה הרבעוניים בצל ירידה חדה בפרמיות מביטוחי רכב.

■ Hospira (סימול: HSP) - פוטנציאל ירידה של 16%. חברת תרופות שהתרחבה לאירופה והודו.

מיקרוסופט - פוטנציאל ירידה של 16%. החברה חוותה רבעון "עמוס" באירועים, עם ההודעה על פרישת המנכ"ל סטיב באלמר ורכישת נוקיה.

■ Discovery Communications (סימול: DISCA) - פוטנציאל ירידה של 16%. החברה השקיעה 500 מיליון דולר ברשת אופרה ווינפרי לפני 4 שנים ורק עכשיו ההשקעה מתחילה להניב פירות.

■ Celgene (סימול: CELG) - פוטנציאל ירידה של 16.3%. חברת ביוטכנולוגיה שמחלקת דיבידנד ואמש היה יום האקס.

מוזאיק - פוטנציאל ירידה של 18.6%. חברת דשנים שסובלת מהירידה במחירי הפוספט והאשלג. החברה הורידה את תחזית המכירות הרבעונית שלה ל-2.6-2.8 מיליון טון מ-2.9-3.3 מיליון טון.

HP - פוטנציאל ירידה של 19%. תחזית החברה לרבעון הרביעי פספסה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט והיא הנמיכה את תחזיות הצמיחה שלה על רקע חולשה בביקושים למחשבים אישיים וירידה בהוצאות העסקים.

■ סימנטק (סימול: SYMC) - פוטנציאל ירידה של 19.2%. מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה למניה ל"משקל שווה" בשל היעדר גורמי צמיחה בטווח הנראה לעין. החברה מספקת מוצרי אבטחת תוכנה והגנה מפני וירוסים.

■ מיקרון (סימול: MU) - פוטנציאל ירידה של 20%. חברת המוליכים למחצה חוותה נסיקה של 57% במניותיה ברבעון הראשון וקרן הגידור Baupost מבוסטון רכשה מניות ב-595 מ' ד'.

■ בוסטון סיינטיפיק (סימול: BSX) - פוטנציאל ירידה של 20%. ירידה בהוצאות בתי חולים וחולשה בביקושים למוצרים רפואיים מעיקות על מכירותיהן של חברות מכשור רפואי כמו בוסטון סיינטיפיק.

■ FMC Corp (סימול: FMC) - פוטנציאל ירידה של 22%. החברה מייצרת כימיקלים לסקטור החקלאות והודיעה לאחרונה על דיבידנד של 13.5 סנט למניה.

■ Cliffs Natural Resources (סימול: CLF) - פוטנציאל ירידה של 27%. חברת הכרייה ספגה פגיעה בשולי הרווח שלה בשל הירידה במחירי הברזל.

■ International Game Technology (סימול: IGT) - פוטנציאל ירידה של 28.7%. ג'ים קריימר, פרשן CNBC ומגיש התוכנית "Mad Money", היה שורי על מניית חברת המשחקים המקוונים הזו בחודש שעבר.

■ Cablevision Systems (סימול: CVC) - פוטנציאל ירידה של 28.7%. בעלי המניות הבולטים של חברת הכבלים הזו, קרן פולסון ו-Gamco Investors, הכריזו על מכירה אפשרית של החברה באוגוסט על רקע זינוק בשוויה ל-4.8 מיליארד דולר.

אינטל - פוטנציאל ירידה של 30%. חברת השבבים הכריזה על דיבידנד רבעוני של 22.5 סנט למניה בחודש שעבר, שישולם ב-1 בדצמבר.

■ United States Steel (סימול: X) - פוטנציאל ירידה של 37%. יצרנית הפלדה הציגה הפסדים ב-4 השנים האחרונות על רקע ירידה במחירי הפלדה והתחרות הגוברת בענף. החברה צפויה להציג הפסד נוסף של 188.5 מ' ד' השנה.