ורדה רזיאל-ז'קונט תמכה בהכאת ילדים - ותושעה לשבועיים

תושעה לשבועיים מרדיו ללא הפסקה לאור ריבוי "התבטאויות חמורות" ■ הביעה באחרונה תמיכה בהכאת ילדים וכינתה את המתנגדים לכך "דור שמנת ובננה"

שדרנית הרדיו ורדה רזיאל-ז'קונט תושעה למשך שבועיים מרדיו ללא הפסקה 103FM, לאור ריבוי "התבטאויות חמורות בתוכניתה". באחרונה שבהם הביעה השדרנית תמיכה בהכאת ילדים, הביעה זלזול בשידור במאזינים שהביעו התנגדות להכאת ילדים וכינתה אותם "דור שמנת ובננה".

ההחלטה על ההשעיה, הנחשבת לחריגה ביותר ברדיו האזורי, התקבלה במשותף על-ידי מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, ומנכ"ל רדיו ללא הפסקה, אייל פאר.

רדיו ללא הפסקה היא תחנת הרדיו האזורי המואזנת בארץ, מה שהופך אותה גם לשיאנית התלונות מהציבור.

בתום דיון שהתקיים שלשום (ב') ברשות השנייה סוכם על עקרונות אתיים שעל התחנה להקפיד בשידוריה, הכוללים בין היתר את איסור קללות וגידופים, היעדר הכללות ופגיעה בקבוצות אוכלוסייה ובמיוחד בהקשרים של מוצא ועדה, היעדר שפה גסה ופוגענית, אי-שימוש במושגים פוגעניים מהשואה, הקפדת השדרנים על הבחנה בין עובדה לדעה אישית והקפדה על מתן זכות תגובה.

השעייתה של רזיאל-ז'קונט תיכנס לתוקפה ב-20 באוקטובר למשך שבועיים.

בחודשים האחרונים אירעו מספר מקרים שהובילו להחלטה זו, ובהם מקרה בו רזיאל-ז'קונט הקריאה מכתב ממאזינה בת 23 שמספרת על ידיד שלחץ עליה לקיים עמו יחסי מין. בתגובה הפנתה רזיאל-ז'קונט אצבע כלפי המאזינה והמליצה לה לאסוף כמה שיותר חוויות מניות כדי להשתחרר מהטראומה.

במקרה אחר, במהלך התוכנית הקריאה רזיאל-ז'קונט מכתב המתאר מאזין במצב נפשי קשה אשר שוקל להתאבד, ובתגובה טענה כי המכתב מניפולטיבי והסבירה כי ישנם מצבים בהם התאבדות היא לגיטימית. "אני מניחה שאם אתה תזרוק את עצמך אתה תגרום סבל רב לאלה שמפרנסים אותך ותומכים בך. אני חושבת שהתאבדות היא מוצדקת", אמרה.

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, מסר כי "הרשות תמשיך לטפל בחומרה בכל אמירה פוגענית, מסיטה או משפילה שתאמר על-ידי שדרנים בכל תחנות הרדיו האזוריות. יש לציין כי מדובר בתחנה איכותית, ואני מעריך את האחריות שגילה מנכ"ל התחנה להשעות את השדרנית ולפעול לכינון עקרונות אתיים בשיתוף עם הרשות בשידורי התחנה".