ייצוגית: רשות המסים גובה אגרות שלא כדין במשלוחי בלדרות מחו"ל

התביעה, בהיקף 21 מיליון שקל, עוסקת בגבייה בלתי חוקית של אגרות מחשב וביטחון במשלוחי יבוא שהגיעו דרך חברות בלדרות בינלאומיות למכס נתב"ג

רשות המסים גובה אגרות שלא כדין במשלוחי בלדרות מחו"ל - כך נטען בתביעה בהיקף 21 מיליון שקל ובבקשה לאישורה כייצוגית, שהוגשה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רשות המסים.

התביעה שהגיש, דורון קילשטיין עוסקת בגבייה בלתי חוקית של אגרות מחשב וביטחון במשלוחי יבוא שהגיעו באמצעות חברות בלדרות בינלאומיות, בבית המכס נתב"ג, בתקופה שבין 7.10.2011 לבין 6.10.2013.

קילשטיין טוען, באמצעות עורכי הדין אביגדור דורות ואהוד קרונפלד ממשרד איתן, מהולל ושדות, כי בעת שחרור משלוחי בלדרות, מפיקות חברות הבלדרות רשימון הכולל מטענים של לקוחות רבים אשר הגיעו מחו"ל באותה טיסה לנתב"ג.

המבקש טוען כי המדינה גובה מחברות הבלדרות אגרות בגובה של 176 שקל (אגרת מחשב) ו-205 שקל (אגרת ביטחון), על אף שעל-פי תקנות המכס ניתן לגבות רק 36 שקל בגין אגרת מחשב ו-41 שקל בגין אגרת ביטחון.

סכומי האגרות הקבועים בתקנות המכס אושרו על-ידי ועדת הכספים של הכנסת, ואין בתקנות או באישור הוועדה כל אזכור לגביית אגרות גבוהות יותר במשלוחי בלדרות.

לטענת המבקש, חברות הבלדרות מחייבות את לקוחותיהן בתשלום האגרות הבלתי חוקיות, והמדינה גבתה כ-21 מיליון שקל ביתר בתקופה של שנתיים.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "עם קבלת התביעה, רשות המסים תלמד אותה ותגיב לבית המשפט".