רק 8% מהקבוצות בליגות הספורט הגדולות בארה"ב נקיות מחובות

מדובר על 10 מתוך 122 קבוצות ב-MLB, NFL, NBA ו-NHL ■ החוב הממוצע לקבוצת פוטבול: 209 מיליון דולר

למרות שהערך של קבוצות הספורט בארה"ב נמצא בזינוק מתמיד וההכנסות נכון ל-2013 עומדות על שיא כל הזמנים - עדיין הרוב המוחלט של הקבוצות נמצאות בחובות. הסיבה העיקרית למינוס אצל רוב הקבוצות היא הלוואות שנטלו בגין בניית אצטדיונים או מתקנים חדשים.

על-פי מגזין "פורבס", רק 10 קבוצות מתוך 122 הקבוצות המקצועניות בארבע ליגות הספורט הגדולות בארה"ב (NBA, NFL, MLB ו-NHL) נקיות לחלוטין מחובות (8.1% מכלל הקבוצות). ארבע קבוצות "נקיות" מגיעות מליגת ההוקי קרח - ניו יורק ריינג'רס, שיקגו בלאקהוקס, דטרויט רד-ווינגס וסן חוזה שארקס; שלוש קבוצות מליגת הבייסבול - סיאטל מרינרס, אטלנטה ברייבס וטורונטו בלו-ג'ייז; ושלוש נוספות בליגת הכדורסל - ניו יורק ניקס, יוטה ג'אז ולוס אנג'לס קליפרס. בליגת הפוטבול האמריקאית, הנחשבת לעשירה והמכניסה ביותר בעולם עם מחזור שנתי שנושק ל-10 מיליארד דולר - אין אפילו קבוצה אחת שנקייה מחובות.

החוב הממוצע לקבוצות פוטבול הוא הגבוה ביותר, לפי "פורבס", ועומד על 209 מיליון דולר לקבוצה; בליגת הבייסבול עומד החוב הממוצע לקבוצה על 168 מיליון דולר; בכדורסל 135 מיליון דולר, ובליגת ההוקי קרח החוב הממוצע לקבוצה מסתכם ב-111 מיליון דולר.

עם זאת, ביחס לשווי של הקבוצות, המצב ב-NFL הוא הטוב ביותר: החוב הממוצע לקבוצה מהווה רק 18% מהשווי של הפרנצ'ייז, בעוד שב-NHL המצב הוא הגרוע ביותר - היחס בין חוב לשווי קבוצה עומד על 39%.