כץ לוועדי הנמלים: "נילחם ולא ניכנע גם אם תשבתו שנה"

שר התחבורה: "אחרי עשרות שנים שנכנעו לכם ונתנו לכם לעשות מה שאתם רוצים, החלטתי עם ראש הממשלה, שר האוצר והממשלה כולה לצאת לדרך חדשה. המכרזים פורסמו, ולא נעכב אותם"

שר התחבורה ישראל כץ משגר "מסרי מלחמה" בעוד הוא מתכונן למכרז להקמת נמלים חדשים ולהתמודדות עם ועדי הנמלים.

"אני רוצה לומר בצורה ברורה - אם אתם רוצים מלחמה, תהיה מלחמה", אמר כץ בטקס לפתיחת הנתיב החמישי באיילון. "אנחנו לא ניכנע גם אם תשבתו שבוע, גם חודש וגם שנה. אנחנו נמשיך לבנות את הנמלים החדשים".

כץ אמר שחברות זרות מצרפת, ארה"ב והונג קונג מעוניינות להשתתף במכרז ולהקים נמלים חדשים בישראל - "כל החברות המובילות, בהן גם חברות שעד היום נכנעו לחרם הערבי, חברות שבפעם הראשונה מוכנות לבוא ולהפעיל את הנמלים החדשים כי הפכנו לאטרקטיביים".

כץ תקף את יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואמר כי "לצערי יו"ר ההסתדרות נלקח בשבי ע"י ראשי ועדים אלימים וכוחניים שלא דואגים כלל לעובדים שלהם. הם דואגים רק לעצמם על חשבון הציבור. הם שולטים על השאלטר ומונעים את התפתחות הנמלים, את הוזלת יוקר המחייה ואת הצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל".

שר התחבורה, שאיים בעבר לסגור גם את רכבת ישראל בעיצומו של מאבק העובדים, ציין כי "אחרי עשרות שנים שנכנעו לכם ונתנו לכם לעשות מה שאתם רוצים, ואנחנו רואים איך הדברים נראים, אני החלטתי עם ראש הממשלה, שר האוצר והממשלה כולה לצאת לדרך חדשה. המכרזים פורסמו ולא נעכב אותם.

"אתם רואים שמכל העולם באים ומאמינים בחזון הזה ומוכנים להשקיע בו. אנחנו לא נוציא שקל מתקציב המדינה כדי להקים את הנמלים. הכל יהיה באמצעות גיוס הון ובהחזר לאורך עשרות שנים. מול החזון הזה ומול ההטבה הזו לכל אזרח בין אם הוא גר כאן או במקום אחר, עומדים כאן קומץ של גורמים שהתרגלו לשלוט על השאלטר ולמנוע את ההתפתחות הזו ואנחנו לא נאפשר את זה. הבטחתי להוציא את המכרזים, ייצאו המכרזים. אני מבטיח שלא נעצור את המכרזים הללו ויהי מה. אם הם יחבלו במשק כולו יהיו לנו גם אמצעים נוספים. אנחנו הממשלה, יש כנסת ונדע גם איך להילחם במלחמה הזו אם הם ינהלו אותה".