ארומה ישראל מוזילה את הקפה ב-27% ל-8 שקלים

זאת בתגובה לקופיקס ■ יריב שפע, בעלי ארומה ישראל: "קופיקס בנה קונספט של 'רזה ואכזר'. כמו שידענו להתמודד בעבר עם סטארבקס, קפה גרג, קפה קפה וקפה ג'ו - נדע גם עכשיו להתמודד" ■ ארומה ת"א מיישרת קו עם ארומה ישראל

רשת בתי-הקפה הגדולה בארץ, ארומה ישראל, החליטה להוזיל את מחירי הקפה בעקבות קופיקס. ארומה ישראל תוזיל את מחיר הקפוצ'ינו מ-11 שקל ל-8 שקלים - הוזלה של 27%, שתיכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב.

ארומה ישראל הייתה היחידה עד כה שאמרה כי היא לא מתעלמת מהגל שעוררה פתיחת קופיקס וכי היא בוחנת את צעדיה. כעת הגיעה ההחלטה, שעשויה לגרור גם את יתר רשתות הקפה בעקבותיה.

יריב שפע, בעל השליטה ברשת ארומה ישראל, אומר ל"גלובס" כי "יש תחרות חדשה. קופיקס בנה קונספט של 'רזה ואכזר'. כמו שידענו להתמודד בעבר עם סטארבקס ועם ההתפתחות של קפה גרג, קפה קפה וקפה ג'ו, ולאחר מכן עם הכניסה האגרסיבית של מנטה ו-yellow לקפה - נדע גם עכשיו להתמודד". ‏ ‏

שפע הוסיף כי "תמיד השתדלנו להיות מאוד תחרותיים בתמחור שלנו והיינו הרשת הזולה ביותר. אם תשווי את המחירים של המוצרים לישיבה בבית-הקפה, תראי פערים של 20%-40% מהמתחרים במוצרי הקפה. אנחנו לא גובים תשלום על שירות, ולכן הפער בפועל גבוה יותר".

עד לאחרונה נהגו בארומה ישראל לגבות מחיר נמוך יותר על מוצרים שלא נצרכו בתוך בית-הקפה ומחיר גבוה יותר על מוצרים לישיבה בבית-הקפה. לאחרונה בחרה ארומה ישראל לאחד את המחירים, והדבר נבע, בין היתר, מעליית מחיר שביצעה החברה. עליית מחיר זו לא הייתה אחידה, והרשת אף הוזילה את אחד ממוצרי הדגל שלה - קפוצ'ינו גדול - ממחיר של 14 שקל ל-13 שקל.

ארומה תל-אביב מיישרת קו

אחרי רשת ארומה ישראל (הפועלת בכל הארץ פרט לתל-אביב), גם בעלי רשת ארומה תל-אביב מיישרים קו עם מחירי הקפה ב"טייק אווי".

החל מיום ראשון הקרוב, מחיר קפוצ'ינו קטן לקחת לדרך יעמוד על 8 שקלים, ואילו קפוצ'ינו גדול לקחת לדרך יעלה 12 שקל.

אחרי ארומה יבואו אחרות?

ארומה ישראל הייתה הרשת הראשונה שכבר לפני ימים אחדים אמרה שהיא לא יכולה להתעלם מהגל שעוררה פתיחת קופיקס וכי היא בוחנת את צעדיה.

עד כה, נציין, רשתות הקפה לא הגיבו לפתיחת קופיקס, על רקע העובדה שמדובר בעסקים בעלי אופי ומבנה עלויות שונה. עם זאת, לרשתות לא הייתה אלטרנטיבה ותשובה להצעה המוזלת של קופיקס, שפונה לאנשים שאינם מעוניינים בישיבה בבתי-הקפה. ההחלטה של ארומה ישראל עשויה לגרור בעקבותיה רשתות קפה נוספות.

"גלובס" בדק היום את מחירי הקפה ומוצריו ברשתות הקפה הגדולות. מחירו של קפוצ'ינו רגיל לקחת נע היום בין 8 שקלים (אחרי ההוזלה) בארומה ל-11 שקל בקפה ג'ו. מחיר לישיבה בבית הקפה עומד על 11 שקל בארומה ורולדין; ואילו בקפה קפה, קפה גרג וקפה ג'ו המחיר עומד על 13 שקל. מחירו של אספרסו כפול עומד על 10-11 שקל. כל הרשתות מציעות דיל של קפה ומאפה שנע בין 18-22 שקל.

מגוון המוצרים הנמכר ברשתות הקפה רחב משמעותית מהתפריט שמציעה קופיקס, ולכן גם אם מחירי הקפה יוזלו בסופו של דבר, נראה כי יתר המחירים ברשתות יישארו על כנם.

כמה אנחנו משלמים בבתי קפה
 כמה אנחנו משלמים בבתי קפה