ענקית השכרת הרכב "אנטרפרייז" האמריקאית נכנסת לישראל

חברת "אלדן" חתמה על הסכם לייצוג חברת השכרת הרכב וניהול הציים הבינלאומית ■ העסקה עשויה להעניק לאלדן נגישות למערך רכב ישיר ומוזל של יצרני הרכב הבינלאומיים

חברת "אלדן" חתמה על הסכם לייצוג חברת השכרת הרכב וניהול הציים הבינלאומית "אנטרפרייז השכרת רכב", הנמנית עם המובילות בענף השכרת הרכב בעולם. בהודעת "אנטרפייז" בלונדון נמסר כי השותפות "מסמנת את המשך יישומה של תוכנית התרחבות לשווקים מרכזיים אירופה, המזרח התיכון ואסיה, שמטרתה לספק ללקוחות מקומיים ולתיירים נכנסים אפשרויות בחירה רבות יותר ושירות לקוחות מעולה ביעדים מרכזיים - הן עסקיים הן תיירותיים".

החברה המאוחדת בישראל תשלב את שם המותג של שתי החברות. בענף מעריכים כי החיבור יעניק לאלדן יתרון תחרותי בשוק ההשכרה, בעיקר בכל הנוגע להשכרת רכב לתיירות שנכנסת מארצות הברית ולהשכרות רכב עסקיות של חברות ישראליות בארצות הברית.

אנטרפרייז מחזיקה צי של כ-1.3 מיליון כלי רכב, ובארצות הברית פועלת גם באמצעות מותגי ההשכרה "אלאמו" ו"נשיונל". היקף הכנסותיה נאמד ב-15.4 מיליארד דולר בשנה. אלדן היא אחת משלוש חברות ההשכרה והליסינג הגדולות בשוק, עם צי של יותר מ-30 אלף כלי רכב ו-25 סניפי השכרה במוקדי תיירות בארץ.

נציין כי לאנטרפרייז יש גם פעילות נרחבת בתחום ניהול ציי רכב וליסינג תפעולי בארצות הברית ובאירופה. בענף הליסינג ציינו היום (ג') כי בטווח הארוך ייתכנו סינרגיות בין אנטרפרייז לאלדן גם בתחום זה. כמו כן, העסקה עשויה להעניק לאלדן נגישות למערך רכב ישיר ומוזל של יצרני הרכב הבינלאומיים - אם וכאשר תחליט החברה לעסוק בייבוא מקביל של כלי רכב. באלדן לא התייחסו היום לאפשרויות אלה.