האם הכספים ששילם ערן מזרחי לרשות המסים יוחזרו לנושיו?

עו"ד איתן ארז, כונס הנכסים לנכסי ערן מזרחי שהורשע בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, תובע מרשות המסים 800 אלף שקל ששולמו ע"י מזרחי כמס לאורך השנים - זאת בטענה כי מדובר ב"מס על רווחים שמעולם לא היו"

האם הכספים ששילם ערן מזרחי לרשות המסים יוחזרו לנושיו? עו"ד איתן ארז, כונס הנכסים לנכסי החייב ערן מזרחי, שהורשע בהונאת עשרות משקיעים בעשרות מיליוני שקלים ונדון ל-12 שנות מאסר, הגיש היום (ד') בקשה מיוחדת לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בה הוא תובע מרשות המסים 800 אלף שקל ששולמו לדבריו על-ידי מזרחי כמס לאורך השנים. זאת, בטענה כי מדובר ב"מס על רווחים שמעולם לא היו".

על-פי הנטען בבקשה, על מנת למנוע את חשיפת תרגילי המירמה שלו, נאלץ מזרחי לשלם מסים בגין ה"עמלות" שגרף כתוצאה מהרווחים שהניבו ההשקעות שלו, שכאמור מעולם לא היו.

עוד נטען בבקשה כי רמאים מתוחכמים מנסים לשדר "עסקים כרגיל", וכך עשה גם העבריין המורשע ערן מזרחי, אשר נהג להתלבש בבגדי יוקרה ולנהוג ברכבים כגון ב.מ.וו, אאודי ומרצדס.

לדברי ארז, כדי להמשיך את תרגיל ההונאה שלו מול המשקיעים התמימים, נאלץ מזרחי להיות "ישר" כלפי רשויות החוק ולשלם מסים על ההכנסות שכביכול גרף, שהרי אלמלא היה משלם מס, הייתה סכנה שההונאה תתגלה מוקדם יותר.

לטענת עו"ד ארז, מנתונים שקיבל עולה כי מזרחי העביר לרשות המסים סכום של כ-800 אלף שקל בין השנים 2007-2012. לטענתו, מדובר בכספים של הקורבנות עצמם, ועל המדינה חלה חובה הגינות מוגברת, ומשכך עליה להשיב את הכספים לקורבנות.

עוד טוען עו"ד ארז כי בתיק כינוס הנכסים של ברנרד מיידוף בארה"ב הושגה פשרה בין הנאמן לרשות המסים האמריקאית, במסגרתה הושבו כספים בסך של 324 מיליון דולר לקופת הנאמן, מתוכם 103 מיליון דולר בנאמנות, אשר ישמשו לפיצוי עתידי. כיוון שגם פרשת מיידוף האמריקאית וגם פרשת ערן מזרחי עוסקות שתיהן בהונאת "פונזי", טוען ארז כי יש לגזור גזירה שווה בין שני המקרים.