נבחרת ישראל בכדורגל: מי ראה ומי שמע?

הנבחרת סיימה את מוקדמות מונדיאל 2014 עם רייטינג שלילי בכל הזמנים - 13.7%; תוך שמונה שנים איבדה הנבחרת כמעט מחצית מצופי הטלוויזיה

נבחרת ישראל בכדורגל סיימה אתמול (ג') באצטדיון רמת גן (1-1 נגד אירלנד) עוד קמפיין מוקדמות גרוע. לכישלון על המגרש התלווה הפעם שיא שלילי נוסף - זהו הקמפיין הטלוויזיוני הגרוע ביותר בתולדות נבחרת ישראל: הרייטינג הממוצע לחמשת המשחקים ששודרו בערוץ 1 הסתכם ב-13.7% בלבד בקרב משקי בית יהודיים.

ההתמודדות שסגרה את הקמפיין, מול צפון אירלנד, היתה המשחק הרשמי הכי פחות נצפה אי פעם בתולדות נבחרת ישראל בברודקאסט וגרפה 8.1% בלבד. יש לציין שמדידת הנתונים נעשתה רק על-פי משחקי הבית של הנבחרת ששודרו בערוץ 1 (משחקי החוץ בקמפיין שודרו בערוץ הספורט).

במהלך חמשת הקמפיינים האחרונים שלה בטורנירי המוקדמות איבדה הנבחרת כחמישים אחוז מצופי הטלוויזיה. בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2006, אז התחלקו שידורי הנבחרת בין ערוץ 10 לערוץ 1, עמד הרייטינג הממוצע של הנבחרת על 26.3%. מאז בכל קמפיין ירדו שיעורי הצפייה: במוקדמות יורו 2008 צנח הרייטינג הממוצע ל-20.05%; קמפיין אחר כך, מוקדמות מונדיאל 2010, הגם ששודרה בערוץ 2, לראשונה צנח הרייטינג אל מתחת לרף העשרים אחוז (19.6%); במוקדמות יורו 2012 רשמה הנבחרת בערוץ 10 צפייה ממוצעת של 15.5%.

האהדה בעבר לא הושפעה גם במשחקים בהם כבר איבדה הנבחרת סיכוי להעפיל לטורניר גדול. כך למשל במשחק המסיים בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2006, מול איי פארו באוקטובר 2005, נרשם בערוץ 10 רייטינג של 23.3%.

יש לציין כי במקביל לירידה בנתוני הצפייה, הצליחו גם הגופים המשדרים לנהל מו"מ מוצלח מבחינתם ולהשיג את שידורי הנבחרת במחיר זול יותר - בעוד שבקמפיין 2010 שילמה זכיינית ערוץ 2 רשת כמיליון שקל בממוצע למשחק, בקמפיין הנוכחי שילמה רשות השידור כחצי מיליון שקל בלבד למשחק.

הנפילה ברייטינג הממוצע של נבחרת ישראל - 5 קמפיינים אחרונים:

מוקדמות מונדיאל 2014 - רייטינג: 13.7% (ערוץ 1)
מוקדמות יורו 2012 - רייטינג: 15.5% (ערוץ 10)
מוקדמות מונדיאל 2010 - רייטינג: 19.6% (ערוץ 2, "רשת")
מוקדמות יורו 2008 - רייטינג: 20.05% (ערוץ 1)
מוקדמות מונדיאל 2006 - רייטינג: 26.3% (ערוץ 1 וערוץ 10)