"אני רואה 5 סטארטאפים צעירים כל יום וזה טוב לי"

אוהד פינקלשטיין, שותף בקרן Marker בכנס הג'רני של "גלובס" וארנסט אנד יאנג: "אנחנו מדינה שרוצים לפתח מוצר שהוא טוב יותר ולקחת אותו למדינה אחרת" ■ לן רוזן: "ידענו שנמצא מפתחים חכמים בישראל"

"עדיין אין לנו בארץ נוקיה ישראלית", אומר אוהד פינקלשטיין, כיום שותף בקרן Marker בכנס הג'רני של "גלובס" וארנסט אנד יאנג. "אני רואה 5 סטארטאפים צעירים כל יום וזה טוב לי". עוד מוסיף פינקלשטיין "אנחנו מדינה שרוצים לפתח מוצר שהוא טוב יותר ולקחת אותו למדינה אחרת".

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, התייחס למגמת ה-Fintec (טכנולוגיות בתחום הפיננסי) והודה כי לקוחות הבנקים כבר אינם מסתפקים במובן מאליו, כלומר לגשת לסניף הבנק הקרוב. "הלקוח רוצה לקבל דברים בתחום הבנקים", אמר, "התחום שלנו עובר שינויים".

לן רוזן, מנהל ברקליס ישראל, התייחס למרכז הפיתוח שפתחה החברה בארץ לפני כשנתיים. "ידענו שנמצא מפתחים חכמים בישראל".

דויד רייס מנכ"ל יצרנית מדפסות התלת ממד Stratasys הציג פנס שהודפס במדפסת שלו וגם סיפר שמערכת המיני של חברת האודיו Bose תוכננה עם המוצר שלו. "אנחנו צריכים לשים מדפסות בבתי ספר, תיכונים ואוניברסיטאות בכדי שילדים וסטודנטים כבר יתרגלו אליהם בחיים שלהם", אומר רייס. "לפני 10 שנים היה קשה לעשות את זה בגלל המחיר של המדפסת. בעתיד כולם יתכננו את המוצרים עם מוצרי תלת ממד". עוד אומר רייס. "בזכות מדפסות תלת ממד אנשים יהיו קריאטיביים יותר. זה יאפשר לאנשים לתכנן את המוצרים שלהם בצורה שונה. זה אולי לא ישפיע על העולם כמו האינטרנט או הטלפון הסלולרי, אבל זה בהחלט יגרום להשפעה עצומה עלינו".

רן הרנבו ממייסדי חברת 5min שנמכרה לפני שנתיים ל-AOL אמר "לפני שסטיב ג'ובס עשה את האייפון, בתור חברה הייתי צריך לעבור קודם אצל מפעילות סלולריות ועכשיו אני יכול לעבוד עם אפל ואנדרואיד. "השאלה שאני הכי שומע בתקופה האחרונה היא אם אתה מכיר CTO? אני שואל את עצמי אם יש לנו מספיק מתכנתים ואיך אנחנו יכולים להכפיל את המספר הזה. כל מי שאני רואה שוכר עובדים".