ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בפולאר בהיקף 120 מיליון שקל

‏במסגרת ההסדר מתכננת פולאר לשלם את מלוא סכום החוב ב-3 שלבים עד 2016, כשעיקר הסכום צפוי להתקבל ממימוש נכסים

‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ב') את הסדר החוב בחברת פולאר השקעות שבשליטת זיל פלדמן. זאת, שנתיים לאחר שהחברה החלה במשא-ומתן מול מחזיקי האג"ח, להם היא חייבת כ-120 מיליון שקל.

‏במסגרת ההסדר מתכננת פולאר לשלם את מלוא סכום החוב ב-3 שלבים עד 2016, כשעיקר הסכום צפוי להתקבל ממימוש נכסים. התשלום הראשון למחזיקים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, יתבצע עם החתימה הסופית על ההסדר. במקביל לפירעון האג"ח, תפרע פולאר חוב של כ-60 מיליון שקל שיש לה לקרן המנוף אוריגו, שהיא נושה מובטח של החברה.‏

לפולאר יש 3 השקעות מרכזיות: פרויקט הנדל"ן הכושל הולילנד בירושלים ומספר נכסים נוספים בארץ, פרויקטים של נדל"ן מניב בארה"ב והחזקה במניות חברת הזרע החולשת על קרקעות בהיקף של כ-18 אלף דונם. ‏מנכ"ל החברה הוא אורי שני, מקורבו של שר האוצר יאיר לפיד, והיו"ר הוא איציק תורג'מן.

מחזיקי האג"ח יקבלו שיעבודים מדרגה שנייה על נכסי החברה, ובעל השליטה פלדמן יזרים לחברה כ-15 מיליון שקל תמורת מניותיה. בנוסף, יספק פלדמן למחזיקים ערבות של 12 מיליון שקל.

‏בעל השליטה בירך היום על החלטת בית המשפט ומסר כי "פולאר סבלה זמן רב מהעובדה שהתנהלה ללא כיוון ברור. ההסדר יאפשר לי, יחד עם מנהלי החברה, להובילה נכון ככל שניתן אל מול האתגרים שלפנינו". ‏

נזכיר כי מחזיקי האג"ח של פולאר לא מקבלים את התשלומים המגיעים להם מתחילת 2012. ‏

את השליטה בפולאר רכש פלדמן בשנת 2006 מידי קבוצת שרם-פודים-קלנר, לפי שווי חברה של יותר מחצי מיליארד שקל. בחודש מאי האחרון נמחקו מניות החברה מהמסחר, אחרי שלא עמדה בתנאי הבורסה.

בית המשפט הסתמך בהחלטתו על חוות-הדעת של רו"ח אהוד רצאבי, שמונה למומחה בתיק מטעם בית המשפט.