ארה"ב: רשת מקדונלד'ס משנה את תפריט "הכול בדולר"

תשיק תפריט בשם "Dollar menu & more" שיכלול מוצרים ב-3 רמות תמחור

אחרי שהשקיעה משאבים רבים בביסוס תפריט המוצרים בדולר שלה, עושה מקדונלד'ס את הצעד הבא ומשיקה תפריט חדש תחת השם: "Dollar menu & more". התפריט ייכנס לרשתות החל מ-4 בנובמבר, וקמפיין נרחב יעלה שבוע לאחר מכן.

לדברי דובר החברה, התפריט החדש יכלול 3 רבדים: הרובד הבסיסי של מוצרים בדולר; רובד שני שיכלול מוצרים משודרגים במחיר שבין דולר לשניים; ורובד יקר יותר שיכלול מוצרים גדולים, כמו למשל 20 חתיכות של צ'יקן נאגטס במחיר של 5 דולר.

לדברי החברה, התפריט החדש מאפשר "גמישות בתמחור" ופותר את מרבית המחלוקות בין ההנהלה הראשית לבין הזכיינים. הגופים האלה התעמתו בעבר לאחר שההנהלה ביקשה לכלול בתפריט הדולר גם מוצרים יקרים יותר ובכך שחקה את הרווחיות של הזכיינים. כעת יוכלו הזכיינים להעביר מוצרים בין הרבדים ולהיות גמישים יותר בתמחור.

בשנים האחרונות נעה מקדונלד'ס בשני זרמים שיווקיים - קידום תפריט הלואו-קוסט והחדרה של מוצרי פרימיום חדשניים במחירים גבוהים יותר.

מקדונלד'ס היא לא היחידה שעושה שינויים בתפריט המוזל שלה. המתחרה וונדי'ס שידרגה את תפריט ה-99 סנט שלה לתפריט בשם Right price right size. המוצרים בתפריט הזה נעים בין מחיר של 99 סנט ל-1.99 דולר, והם מאפשרים גמישות בתמחור שלהם.

ברבעון השלישי רשמה מקדונלד'ס עלייה של 0.7% בחנויות הזהות בארה"ב, ו-0.9% בחנויות בעולם. ההכנסות הגלובליות של החברה הגיעו ל-7.32 מיליארד דולר.