שלדון אדלסון לאובמה: להטיל פצצת אטום על איראן

היהודי העשיר בעולם: "שיפסיקו את תוכנית הגרעין ואנחנו נפסיק את הסנקציות. מה זה, משחק צ'יקן?" ■ "שיפסיקו ללמד ילדים בני 3 שהיהודים קופים וחזירים"

שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם ומו"ל "ישראל היום", קורא לנשיא ארה"ב ברק אובמה להטיל פצצת אטום "במרכז טהרן".

במפגש עם סטודנטים בניו-יורק אמש (ד') אמר אדלסון כי על אובמה להטיל פצצת אטום במדבר בנברסקה ואז לאיים על איראן שהפצצה הבאה תיפול במרכז טהרן. כך, לטענתו, איראן תפסיק לחתור לנשק גרעיני.

"על מה אנחנו הולכים לשאת ולתת?", תהה אדלסון בהתייחסו למו"מ של ארה"ב עם איראן. "אנחנו צריכים לומר להם: 'אתם רואים את המדבר הזה שם? אנחנו רוצים להראות לכם משהו...', ואז להרים טלפון למישהו בנברסקה ולומר לו: 'אוקיי, שחרר'. ואז לשגר פצצת אטום בטיל בליסטי לאמצע המדבר, כדי שאיש לא ייפגע, אולי כמה נחשים ועקרבים או משהו כזה.

"ואז נאמר לאיראנים: 'רואים! הפיצוץ הבא יהיה במרכז טהרן. אנחנו רציניים. רוצים להימחק? קדימה, החזיקו בעמדה נוקשה והמשיכו בפיתוח הגרעין. רוצים להיות שוחרי שלום? פשוט הפסיקו את כל התהליך ואנחנו מבטיחים שתהיה לכם תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל'".

דבריו של אדלסון התקבלו במחיאות כפיים ע"י הקהל ב-Yeshiva University. אדלסון בן ה-80 ידוע כבעל עמדות קיצוניות ובבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב תמך במיט רומני, שהפסיד לאובמה. הדברים נאמרו במהלך דיון בנושא "האם יהודים יעזבו? איראן, הידמות והאיום על ביטחון ישראל והיהודים".

אדלסון שוחח עם הרב שמולי בוטח, בעל השקפות ימניות מובהקות. איש מבין משתתפי הפאנל - כולל בוטח, עיתונאי ה"וול סטריט ג'ורנל" ברט סטיבנס או נשיא האוניברסיטה ריצ'רד ג'ואל - לא התנגד לדבריו של אדלסון.

אדלסון טען בפאנל כי ארה"ב הייתה יכולה למנוע את השואה במהלך מלחמת העולם השנייה, וכאשר נשאל על רקע הדברים הללו מה דעתם על הקו בו נוקט היום אובמה מול איראן, ענה: "זו טקטיקת המו"מ הגרועה ביותר שהייתי יכול לדמיין בחיי. אתה לא יכול להשיג כלום בכך. אובמה לא אומר להם להפסיק את תוכנית הגרעין כדי להראות שהם שוחרי שלום. שיפסיקו את תוכנית הגרעין ואנחנו נפסיק את הסנקציות. מה זה, משחק צ'יקן? מחכים לראות מי ימצמץ ראשון?".

אדלסון ערך השוואה גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "זה כמו עם הפלסטינים - במשך 65 שנה הם לא עשו צעד אחד קטן לעבר הישראלים כדי להראות שהם באמת רוצים שלום".

לאחר מכן חזר אדלסון להתמקד באיראנים: "אם הם באמת רוצים שלום שיפסיקו עם הטרור למשך 5 שנים. שיבואו ליהודים ויגידו שהם מפסיקים עם פעולות הטרור למשך 5 או 10 שנים ושיזרקו את הספרים האלה שמלמדים ילדים בני 3 ו-4 שהיהודים עם צאצאים של קופים וחזירים".

אדלסון נשאל האם הפגנת עוצמה של ארה"ב היא מה שדרוש כעת מול האיראנים, והוא ענה כי "זה הדבר היחיד שהם מבינים". הוא נשאל האם המו"מ הוא הפגנת חולשה וענה: "בוודאי".