תנו לחיות לחיות: להשעות את ההיתר להפעלת משחטת זוגלובק

שיגרה מכתב דחוף לממונה על השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, וזאת בעקבות תחקיר"כלבוטק" שתיעד הפרות של חוק צער בע"ח במשחטת זוגלובק

בעקבות התחקיר על משחטת זוגלובק ששודר אמש (ג') בתוכנית "כלבוטק" בערוץ 10, בה נצפו מספר רב של הפרות לתקנות חוק צער בעלי חיים, המחלקה המשפטית בעמותת תנו לחיות לחיות וכן תנועת "אנונימוס", שיגרו מכתב דחוף לממונה על השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון.

במכתב מבקשת עמותת תנו לחיות לחיות להורות לרופאים הווטרינריים הממשלתיים שלא לתת לעת עתה היתרים להובלת עופות המיועדים למשחטת זוגלובק ביישוב שלומי, וזאת כיוון שתקנות מחלות בעלי חיים (הובלה) אוסרות בנסיבות הנוכחיות על מתן היתרי הובלה כפי שנחשפו במהלך התחקיר. עוד מבקשים בעמותה להשעות את האישור להפעלת המשחטה.

במכתב הדגישה העמותה כי מדובר אך ורק בצעדים המיידיים שצריכים להינקט, וכי אין ספק שיש לנקוט בצעדים חמורים גם בעתיד.

בקשה זו באה על רקע תמונות הזוועה של התעללות שיטתית בבעלי חיים שצילם רונן בר, כתב "כלבוטק" ופעיל אנונימוס, אשר חושפות שוב את מחדליו של משרד החקלאות.

אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות, מסרה כי "מן התחקיר עולה כי לא מדובר בהתעללות סדיסטית ואקראית אלא במבנה הציוד והכלובים, שעות העבודה ושיטות העבודה. ההתעללות לא קרתה במקום נידח ולא ידוע אלא במשחטה ששוחטת עשרות אלפי בעלי חיים ביום, ושאמורה להיות בפיקוח מתמיד של משרד החקלאות.

"משרד החקלאות לא יכול לטעון כי לא ראה ולא ידע. הוא חייב היה לראות וחייב היה לדעת שהחוק מופר ממש מתחת לאפו ובאופן שיטתי ומתמיד. מספיקות כמה דקות במשחטה כדי לראות שהכלובים לא תקינים וששעות העבודה מנוגדות לתקנות".

בעמותת 'תנו לחיות לחיות' מזכירים עוד כי בפרשת אדום-אדום משרד החקלאות נכשל, ואף נתפס לטענתה בשקרים בבית המשפט העליון, והודה כי הוא אינו מפקח על המשחטות כפי שהצהיר.

ד"ר משה רפלוביץ, יו"ר איגוד הרופאים הווטרינריים ברשויות, מסר בתגובה: "הבעיה העיקרית איננה במפעל זוגלובק, אלא בפיקוח הלקוי על המפעל ועל המשחטה. אנו מצפים משר החקלאות שיכניס משמעות לאחריות על פיקוח מניעת צער בעלי חיים. פעם נוספת הוכח כי השירותים הווטרינריים של מדינת ישראל נכשלים בהגנה על בעלי החיים. על כן אנו מקווים שהשר יוצא את הפיקוח על מניעת צער בעלי חיים ויעביר אותו לגורם אחר במשרדו שיראה בעניין כשליחות".