פתק מחלה מהממשלה

רמאים, מלבינים, משקרים: זה השבוע הפוליטי שהיה לנו

רמאים

ציפי לבני שרת המשפטים, יו"ר ועדת שרים לחקיקה, קיבלה ביום ראשון החלטה לתמוך בהצעת החוק הקובעת חופשת לידה לאבות. 3 ימי חופשה בתשלום ו-5 "ימי מחלה". מחלה? מי חולה? מה הדיאגנוזה? הפרוגנוזה? מי הד"ר שייתן "פתק מחלה"? שרה בכירה, ממשלה נבחרת וכנסת נכבדה - כולם מחליטים שלשקר ולרמות זה לגמרי חוקי.

אורלי לוי אבקסיס, חברת כנסת חברתית, משפחתית, אימהית, היא יו"ר הלובי לילדים בסיכון וגם יו"ר הלובי לעסקים קטנים ובינוניים. להם אין מי שישלם על "ימי המחלה" המתחזים והשקריים הללו. היא תומכת בהתחזות החוקית למחלה גברית אבל בדרך מפקירה את העסקים הקטנים והבינוניים. ניגוד עניינים?

מלבינים

משה אשר, ראש רשות המסים, הציג ביום שני, אחרי שנתיים עבודה, טיוטת המלצות למיסוי בעלי "חברות ארנק" - תכנוני המס שהקימו עצמאים ושכירים באלפיון העליון. התמצית: נגבה מסים כראוי! אשר ודאי מכיר היטב את הסוד הגדול: ברגע שסוגרים פרצת מס ומונעים את התכנון - התחמון? - הקיים, בתוך יממה משיקים רואי החשבון ועורכי הדין את תכנון המס הבא.

לכן, זאת לא מלחמה בהון שחור, גם לא דרך להגדיל את הכנסות המדינה. אשר וקודמיו יכלו, ועדיין יכולים, לגבות מס אמת מלא וגם להעניש בעלי חברות ארנק המממנים מה"חברה" הוצאות אישיות, שכר מטפלת הילדים, עוזר הבית, הגנן, אחזקת הבריכה הביתית ועוד, ולראות בהם משיכת דיווידנד לכל דבר. למה הם לא עושים את זה?

יומיים אחרי, יום רביעי, סוף אוקטובר 2013, פרסם משה אשר את "קובץ החלטות ועדות הכופר" למחצית הראשונה של 2012. כופר אמור להיות מוטל על עבריין שמבקש לפדות נפשו, כלומר, יש ראיות להרשיעו והוא מבקש מחילה ומבטיח שלא ישוב לחטוא. אם הוא כזה - הוא צריך לשלם הרבה, וכבד. אבל זה ממש לא. 110 החלטות כופר התקבלו באותה מחצית רחוקה, רובם בסכומים של כמה עשרות אלפים בודדים. שום דבר דרמטי. השיא: תושבי חוץ שהשמיטו " ללא הצדק סביר", ככתוב, הכנסות משכר דירה בשנים 1999-2008 ונדרשו לכופר של 400,000 שקל.

כופר של 348,000 נדרש מחברה ומבעל רשת מרכולים "שנחשדו בניכוי מס תשומות שלא כדין בסכום מס של 696,049 שקל" בשנים 2006-2010 . אין הרתעה, אין תמורה הולמת, לא "שם" ידוע, לא "גביר" ולא רמז לטייקונצ'יק. גם לא יהיה. כדאי ומשתלם ללכת לבית המשפט: שם שוכבים תיקי מס בסכומים של 17-18 מיליארד שקל כבר קרוב ל-20 שנה.

מגזימים

ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת כספים, סיים ביום רביעי, אחרי חודשים ארוכים, את הטיפול בחוק הריכוזיות והוציא בשורה לאומה: "הסוף ליוקר המחיה! היום הבאנו את הבשורה המשמעותית ביותר לאזרחי ישראל: הפחתת יוקר המחיה וחיזוק הדמוקרטיה". נו באמת.

היה היה? 31.10.2002, "S&P: שינוי בתקציב יוריד הדירוג החיצוני"; "נוחי דנקנר וקרסו מתקרבים לסיכום על הורדת המחיר בעסקת אי.די.בי"; "רשת האופנה קפה - בחובות של 48 מיליון שקל".

stella-k@globes.co.il