וול סטריט קטעה 2 ימי ירידות וננעלה בעליות שערים

מדד S&P 500 נסחר במכפיל 15.9 על הרווח המצרפי החזוי בשנה הקרובה - המכפיל הגבוה ביותר מתחילת 2010 ■ שתי מניות חדשות החלו להיסחר הערב לאחר הנפקה - וכל אחת מהן זינקה בכ-100%

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ו') בעליות לאחר 2 ימי ירידות רצופים. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו בכך 4 שבועות רצופים של עליות, עם תשואות של 0.3% ו-0.1% בהתאמה. הנאסד"ק עלה השבוע ב-0.5%. מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר, שפורסם חצי שעה לאחר פתיחת המסחר, עלה ל-56.4 נקודות מ-56.2 נק' והיה טוב מתחזיות האנליסטים שעמדו על 55 נק'.

כמעט שעתיים לאחר פתיחת המסחר הפסיקה בורסת הנאסד"ק את המסחר באופציות בשל תקלה טכנית. זו הפעם השנייה השבוע שבנאסד"ק מתמודדים עם כשל טכני. ביום שלישי הנאסד"ק הפסיקה את המסחר במגוון מדדים בשל בעיה הקשורה לחישוב הערכים שלהם.

ג'יימס בולרד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר היום כי ייתכן שהפד יצטרך "ליישר קו" עם ציפיות השוק בכל הקשור למועד הפחתת רכישות האג"ח, כלומר להצמיד את הפחתת הרכישות למועד בו יחלו העלאות הריבית. הפד רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש. בולרד אמר גם שחברי הפד הופתעו מהתנודתיות בשווקים בקיץ האחרון על רקע החששות מהפחתת רכישות האג"ח כבר בספטמבר.

"יש איזשהו חשש שמא הפחתת רכישות האג"ח תוקדם לדצמבר בשל השיפור בנתונים הכלכליים", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Penn Capital Management. "ככל שהנתונים הכלכליים טובים יותר, כך עולה החשש מהפחתת רכישות האג"ח.

מדד S&P 500 נסחר במכפיל 15.9 על הרווח המצרפי החזוי בשנה הקרובה - המכפיל הגבוה ביותר מתחילת 2010. המדד זינק ב-4.5% באוקטובר, העלייה החדה ביותר מזה 3 חודשים.

פריגו זינקה לאחר הדוחות

מניית First Solar זינקה היום על רקע דוחות טובים שהעידו על עלייה במכירות במפעלים הקיימים שלה והכנסות מפרויקטים חדשים. החברה הרוויחה ברבעון החולף 195 מיליון דולר לעומת רווח של 88 מ' ד' ברבעון השלישי של 2012. הרווח למניה עמד על 1.94 דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-83 סנט.

2 מניות חדשות בוול סטריט חגגו היום לאחר ההנפקות שלהן. מניית THE CONTAINER STORE GROUP (סימול: TCS) מזנקת בכ-100% לאחר שהנפיקה 12.5 מיליון מניות במחיר של 18 דולר למניה. מניית קונאר (סימול: QUNR) מזנקת גם כן פי 2 לאחר שגייסה 166 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

חברת AIG דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על גידול של 17% ברווח הנקי לרמה של 2.17 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מעל התחזיות. פריגו דיווחה על תוצאותיה לפני הפתיחה אתמול ורשמה עלייה חדה.

גם טבע סיכמה אתמול הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 1.27 דולרים למניה (1.1 מיליארד דולר בסה"כ) על הכנסות של 5.1 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, בשוק ציפו מהחברה להציג רווח נקי של 1.26 דולר למניה על הכנסות של 5 מיליארד דולר.