הבורסה סגרה בעליות; אפריקה טיפסה 16%, בבילון 5.6%

גלוב אקס' טסה כ-49% לאחר דיווח על סימני פטרוליום ב"אופק 2" ■ מנכ"ל חדש לבורסה בתל אביב - יוסי ביינארט ■ הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו 4 שבועות רצופים של עליות

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים במדדים המובילים. מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.4% וננעל ברמה של 1,293 נקודות. זאת כאשר ברקע נעילה שבועית חיובית רביעית ברציפות בוול סטריט, ונעילה חיובית של המסחר בתל אביב ביום חמישי. מחזור המסחר הסתכם בכ-610 מיליון שקל.

כאמור, המסחר בתל אביב הושפע מהסגירה השבועית של השווקים בחו"ל. מדדי המניות בוול סטריט ננעלו אתמול בעליות לאחר 2 ימי ירידות רצופים. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו בכך 4 שבועות רצופים של עליות, עם תשואות של 0.3% ו-0.1% בהתאמה. הנאסד"ק עלה השבוע ב-0.5%.

ובזירה המקומית, בסיכום שבועי, מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.1%, ומתחילת השנה עלה ב-8.7%. מדד ת"א-100 ירד השבוע ב-0.3% ומתחילת השנה עלה ב-10.7%. זאת בהשוואה לעליות של כ-23% במדד ה-S&P 500.

מנכ"ל חדש לבורסה בתל אביב - יוסי ביינארט. ביינארט, לשעבר מנכ"ל חברת ברוקראז', זכה לרוב בהצבעה הגלויה שקיימו ביום חמישי חברי דירקטוריון הבורסה. הוא יחליף את מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון, שצפויה לפרוש בסוף השנה. עם כניסתו לתפקיד, ייאלץ ביינארט להתמודד עם שורה של אתגרים. הוא מקבל לידיו ארגון שנמצא במצב בעייתי, שמנהליו התמודדו בשנים האחרונות עם ביקורת ציבורית קשה על אופן הטיפול בצניחת מחזורי המסחר בתל-אביב, על השכר השערורייתי של מנהליו ועל הממשל התאגידי הלקוי שלו.

נוסף על כך יהיה עליו ליישם את מסקנותיה של הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה בתל-אביב, שכוללות בין היתר את הפיכת הבורסה ממלכ"ר לתאגיד למטרת רווח - לרבות הנפקת מניותיה. בנוסף, הוא יצטרך לשקם את היחסים העכורים בין הנהלת הבורסה ליו"ר רשות ניירות ערך פרופ' שמואל האוזר, שהפך לשותף במתרחש במסדרונות אחד העם לאחר שדחף להתפטרותם של בכירי הבורסה באקט חריג ואגרסיבי והקים את הוועדה לשכלול המסחר ועידוד הנזילות בבורסה. עם זאת, סביר כי הוא יזכה לשיתוף פעולה מלא עם רשות ני"ע, שכן האוזר הוא זה שנושא באחריות על טיב המינוי ובסופו של דבר תפקוד המנכ"ל יירשם לזכותו או לחובתו.

פריגו מזנקת

מניית פריגו רשמה עליות חדות עקב פער חיובי של 6.35% מול ניו-יורק לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה.

טבע המשיכה לרכז עניין, לאחר פיטורי המנכ"ל ג'רמי לוין ופרסום הדוחות הכספיים. טבע סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 1.27 דולרים למניה (1.1 מיליארד דולר בסה"כ) על הכנסות של 5.1 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, בשוק ציפו מהחברה להציג רווח נקי של 1.26 דולר למניה על הכנסות של 5 מיליארד דולר.

"הנזילות של טבע מדאיגה", כך קובעים האנליסטים ב-JP מורגן המסקרים את אגרות החוב של טבע. בעקבות עזיבתו של ג'רמי לוין מורידים האנליסטים את המלצתם לאג"ח של טבע "נייטרלי" ל"תשואת חסר". (לסיפור המלא)

גם בבילון המשיכה לעמוד במוקד תשומת הלב, לאחר ההודעה הדרמטית לפיה גוגל לא תאריך את החוזה עם החברה, המסתיים בחודש הבא. המשמעות היא פגיעה מהותית בעסקי החברה והאנליסט בני דקל הגדיר זאת "ברבור שחור". בתגובה התרסקה המניה בכ-62%.

שותפות גלוב אקספלוריישן דיווחה הבוקר על סימני פטרוליום משמעותיים בקידוח אופק 2. "הקידוח הסתיים בשכבת המטרה - שכבת "הפרם" - בעומק של כ-6,460 מטר. בשכבת הפרם בוצעו בדיקות מאמתות כמפורט להלן שעל בסיסן הגיעה השותפות למסקנה כי קיימים בשכבה האמורה סימני פטרוליום משמעותיים", נאמר בהודעת החברה.

שעות ספורות לקראת הגשת ההצעות להשקעה באי.די.בי לבית המשפט, ודירקטוריון חברת אמבלייז, עליה השתלט לאחרונה אלכסנדר גרונובסקי שותפו של נוחי דנקנר, אישר את ההשקעה בקונצרן. כך נודע ל"גלובס". אמש התכנס דירקטוריון אמבלייז ואישר את הסכם ההשקעה בקונצרן, זאת לאחר שהאסיפה הכללית של אמבלייז אישרה לפני מספר ימים ברוב של כמעט 90% את העברת אמבלייז מרשימת הפרימיום לרשימה הרגילה (סטנדרט) של המסחר בבורסה של לונדון.

[לפורטל הפיננסי]