"המשך ההתבצרות של אורלקלי שלילית לתעשיית הדשנים"

האנליסט גיל בשן מ-IBI: דוח WASDE הקרוב של ה-USDA (ביום שישי) צפוי לעורר עניין רב, זאת בעקבות החולשה שנרשמה לאחרונה בנתוני היבולים והירידה האחרונה במחירם

ביום חמישי האחרון הציגה Uralkali בכנס דשנים שנערך ע"י FMB באינסטבול. בכנס הציגה והסבירה אורלקלי באריכות את האסטרטגיה החדשה של "כמויות לפני מחירים" שהוביל לפירוק קרטל BPC. האנליסט גיל בשן מ-IBI מעריך כי המשך ההתבצרות של Uralkali באסטרטגיה הנוכחית של "כמויות לפני מחירים" היא בעלת משמעות שלילית לתעשייה וכמובן גם לחברת כיל.

בניתוח פשוט של ההשפעה על ה-Ebitda או הרווח התפעולי זה פשוט לא מסתדר, גם אם ירשם גידול אגרסיבי יחסית בביקושים כפי שחוזים ב-Uralkali. מרבית גורמי התעשייה מעריכים כי השפעת המחיר על צפי הביקוש בטווח הקצר חלשה, כך שבתרחיש הבסיסי נראה כי רמת המחירים הנוכחית של כ-350 דולר לטון צפויה להישאר ואף להמשיך ולהישחק, אומר בשן.

תוצאות הרבעון השלישי של כיל צפויות להתפרסם ביום רביעי בשבוע הבא בשעות הבוקר. ברבעון זה, התפרק קרטל האשלג הרוסי ששלח את כלל שוק האשלג לקיפאון. מגזרי הפעילות האחרים לא צפויים לפצות על הפגיעה במכירות הכמותיות והצניחה החדה במחיר האשלג לעומת התקופה המקבילה. "דוחות הרבעון הנוכחי לא צפויים להביא בשורה מיוחדת, החולשה בתוצאות הרבעון אל מול התקופה המקבילה ידועה היטב ומגולמת ברובה במחיר המנייה. הטון והצפי לרבעון הרביעי ושנת 2014 יהיו במוקד עם פרסום התוצאות וכנס המשקיעים שלאחריו".

עוד לפני כן, דוח WASDE הקרוב של ה-USDA (ביום שישי) צפוי לעורר עניין רב, זאת בעקבות החולשה שנרשמה לאחרונה בנתוני היבולים והירידה האחרונה במחירם. בעקבות הנסיבות ששררו לאחרונה, לדוח הנוכחי, שיתפרסם ב-8 לחודש, תהיה משמעות מיוחדת בכל הנוגע לכיוון העתידי של שווקי הגרעינים.

בשורה התחתונה, מחיר היעד למניית כיל של בשן במודל DCF עם מחיר הון של 9.5% וגילום מס ששינסקי עומד על 26 שקל למנייה. "תרחיש של חזרת הקרטל ועלייה מחודשת במחירי האשלג מהווה אפסייד משמעותי, לעומת זאת תהליך ירידת המחירים עם פירוק הקרטל רק החל ועוד עלול להחריף. הקרבה למחיר היעד והסיכונים בטווח הקצר מובילים אותנו להמשיך בהמלצה זהירה, נייטראלי".