קרלוס סלים מוביל השקעה של 60 מיליון דולר במובלי הישראלית

סלים, אחד האנשים העשירים בעולם, מצטרף למשקיעים כמו טובי מקגוויר, סרינה וויליאמס או לאנס ארמסטרונג בהשקעה בסטארט-אפ הישראלי שמפתח אפליקציה לשיתוף תמונות

שנתיים אחרי שעלתה לכותרות עם גיוסו היישר מהוליווד של ליאונרדו דיקפריו כמשקיע ויועץ, נראה שהסטארט-אפ הישראלי Mobli, שמפתח אפליקציה לשיתוף תמונות, מצליח שוב לעורר עניין רב בקרב המשקיעים. הפעם אמנם לא מדובר בסלבס מתחום הספורט או הבידור כמו טובי מקגוויר, סרינה וויליאמס או לאנס ארמסטרונג, אלא אחד האנשים העשירים בעולם. קרלוס סלים, שהונו נאמד בכ-70 מיליארד דולר, הוביל סבב השקעה ענק של 60 מיליון דולר במובלי הישראלית.

את ההשקעה ביצע סלים באמצעות מפעילת הסלולר המקסיקנית שלו America Movil, שגם חתמה על שותפות אסטרטגית עם מובלי. שאר המשקיעים בסבב הגיוס לא נחשפו, אך ניתן להעריך כי חלקם הם משקיעים קודמים של החברה. עד היום גייסה מובלי 89 מיליון דולר בתוך כשלוש שנים.

את סבב הגיוס הקודם, שהושלם בספטמבר אשתקד, הוביל איל ההון הקזחי קנגס רקישב, שמשמש כיו"ר החברה. רקישב הקים עם חוגג ועם ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, קרן הון סיכון בשם ג'נסיס אנג'לס. לצידם שותף בקרן גם יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל.

מובלי, שהוקמה על-ידי משה חוגג, מפתחת אפליקציית מובייל לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו בין חברים ועוקבים, שמבוססת בין היתר על תחומי עניין ואירועים. החברה מתכוונת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי לקדם את פיתוחו של מנוע חיפוש ויזואלי, שיאפשר למשתמשים לבצע חיפושים שונים, בהם של תמונות ששותפו בעבר.

מלבד ההשקעה, מובלי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם America Movil של סלים, כדי להציע את האפליקציה למיליוני הלקוחות של מפעיל הסלולר באמריקה הלטינית.

לדברי, חוגג, המשמש כמנכ"ל החברה, "מדובר באבן דרך משמעותית ביותר עבור מובלי: עבור הקהילות שלנו, המשקיעים שלנו והצוות. ההשקעה מהווה הזדמנות אדירה כמו גם אחריות עצומה להמשיך, לשפר ולפתח טכנולוגיה עוצמתית. השותפות האסטרטגית עם América Móvil תאפשר לנו להגיע לקהל מאסיבי המונה מיליוני גולשים באמריקה הלטינית".

"הגישה למובייל מעשירה את חיי היומיום שלנו בדרך מופלאה ופותחת את הדלת לחוויות חדשות לגמרי עבור משתמשים ברחבי העולם. מובלי פיתחה טכנולוגיה יוצאת דופן והשותפות האסטרטגית תאפשר לאמריקה מוביל להעניק ערף מוסף לחוויות של המשתמשים שלנו ברחבי אמריקה", ציין סלים. "הצוות של מובלי הראה יכולות יוצאות דופן ביצירת מוצר חזק וחדשני למשתמשים שלו".

"דיקפריו הוסיף, כי "תמיד התלהבתי מהמשימה של Mobli לחבר בין אנשים ברחבי העולם באמצעות שיתוף תמונות. משמעות ההכרזה של היום היא קהילה חדשה של משתמשים שיזכו לחוויה המדהימה של גילוי ושיתוף ויזואלי".