דירוג משרדי הפרסום 2013: מי כבר היה בפסגה והתרסק?

חלקם כבר היו בפסגה והתרסקו, חלקם עדיין בגדר הבטחה לא ממומשת ■ סיפוריהם של כמה משרדים שמאכלסים את העשירייה השלישית

דרורי-שלומי

דרורי-שלומי סוגרים שנה לא פשוטה - אולי אחת הקשות בתולדותיהם. הפרידה חדש, פגעה קשות בתדמית המשרד, בעיקר לאור העובדה שעוד קודם למינויו רשם המשרד מספר מינויים של מנכ"לים שלא הצליחו. סמוך לפרישה הצליח המשרד לפספס את אחד התקציבים המשמעותיים שכמעט היו רשומים על שמו: בנק אגוד.

אובדן תקציב בנק אגוד, הפחתת פעילות של לקוחות אחרים וחוסר הצלחה בגיוס תקציבים חדשים הביאו לתוצאה העגומה של ירידה בכ-28% בהיקפים.

בדרורי-שלומי מבינים היטב את המצב ומחפשים פתרון. הם גייסו שני מנהלים חדשים, שחר פילר שהגיע ממקאן-אריקסון לתפקיד מנהל הקריאייטיב, ואלה גולדשטיין-וולף שמונתה לתפקיד המנכ"לית. במקביל, מנסים השותפים להיפרד מגיתם BBDO, המחזיק ב-25% מהמניות. יש להניח כי בדרורי-שלומי ינסו למצוא פרטנר חדש שיסייע להם לצלוח את המים הסוערים בשלום.

לדירוג משרדי הפרסום 2013 - לחצו כאן

ארועטי-ברמן GPS

באחרונה פורסם ב"גלובס" כי גיתם רוכשים מניות בארועטי-ברמן על בסיס ביצועים עתידיים. בכך, למעשה, משלימים השותפים ניסיונות שנמשכו יותר משנה למצוא פתרון שאולי יחזק אותם. המשרד, שנפרד לפני כשנתיים מקבוצת אדלר-חומסקי, לא מצא את דרכו באופן עצמאי וסבל מירידה בהיקפי הפרסום ומצמצומים בכוח האדם. בשנה האחרונה נבחנו כמה אלטרנטיבות - מחיפוש איש קריאייטיב או פיגורה מקצועית אחרת שייכנס כשותף ויצעיד את המשרד קדימה, ועד מיזוג או מכירת מניות לגוף חזק יותר.

החיבור לגיתם הוא רק תחילת הדרך עבור המשרד, שסובל מתדמית מקצועית נמוכה ולא מצליח לגייס לקוחות חדשים. עם זאת, נראה כי ארועטי וברמן מבינים שלא יהיו יותר הזדמנויות והם עובדים קשה כדי ליצור משהו שיהיה אפשר לפדות בכסף בתוך שנים ספורות.

y&r

המשרד ממשיך להציג את תוצאות המשבר של עזיבת השותפים המייסדים, כשהשנה באות לידי ביטוי בכל עוזן תוצאות העזיבה של השנה הקודמת. המחיר ששילם המשרד השנה הוא לא בהיקפים, אלא בהתבגרות המזורזת שאליה נדרש זה שבידיו הופקד הגה המטוס המתרסק - אדם אבנון.

אבנון הצעיר נאלץ להתמודד עם סיטואציות שמנהלים ותיקים ממנו בהרבה היו מתקשים לעמוד בהן, ולזכותו ייאמר שלא היסס לעשות שינויים פרסונליים במקומות שבהם חשב שהם נדרשים. השינוי המשמעותי ביותר היה החלפתו של בני ברונסקי, מנהל קריאייטיב כמעט אנרכיסטי, בגיא בר, אחד ממנהלי הקריאייטיב המנוסים והשקולים בענף. מינויו למנכ"ל משותף הוביל לפרישתו של המשנה למנכ"ל אלעד וינברגר, אשר מונה שנה קודם ואחת מהצלחותיו הייתה הבאת תקציב קרולינה למקה. הקמפיין שיצר המשרד, בכיכובה של בר רפאלי, הציג אותו באופן חיובי וצעיר, אך עם פרישתו של וינברגר הלך גם התקציב.

שלא באשמתו, איבד המשרד גם את תקציב רנו שזכה בו חודשים ספורים קודם לכן, מה שגרם לו נזק תדמיתי. עם זאת, יש לזכור כי השם הוא אולי אותו שם, אך y&r הוא משרד אחר לגמרי מהמשרד שעזבו המייסדים. עתה, עם תום מחלות הילדות, אפשר לנסות לצאת שם לדרך חדשה. הם עשויים אפילו להצליח.

זרמון DDB

קשה למדוד את הנתונים המספריים של זרמון DDB, היות שטרם חלפה שנה מלאה מאז שאילון זרמון החל לעבוד לבד, ללא הדר גולדמן. זרמון מצדו עשה הכל כדי לשדר עסקים כרגיל: עבר למשרדים חדשים, לקח משרד יחסי ציבור, ניסה לאסוף לקוחות בנחישות ולגייס כוח אדם נחשב - הכל בהצלחה מוגבלת.

חלק מהתקציבים שגייס, כמו אופיר טורס או מנו ספנות, לא השלימו אפילו שנה של עבודה משותפת. אחרים, כמו ענבל אור, ממשיכים לעבוד עמו. זרמון ניסה למתג את עצמו כסוג של סטארט-אפיסט, תוך ביצוע מגוון פעילויות בתחומי האינטראקטיב. אין ספק שכמותג, זרמון עדיין קיים, אם כי ייתכן שבעוצמה פחותה מבעבר. האם זה יספיק כדי לייצר משרד יציב עם לקוחות מהסוג שהיו לו בשותפות עם הדר גולדמן? זרמון עדיין רחוק משם מרחק רב, אך אין זה אומר שהאפשרות אינה קיימת.