מיומנים פלוס

המופע של להקת מיומנה מהנה מאוד ומציג טונות של כישרון

להקת "מיומנה" עלתה בחודשים האחרונים לכותרות בזכות השתתפותה של אילון נופר, אחת מהמייסדים והבעלים של הלהקה, בסדרת הטלוויזיה "מחוברים פלוס". בין יתר חשיפותיה, שיתפה נופר את הצופים גם בעובדה שהלהקה מתקשה מבחינה כלכלית להחזיק את "בית מיומנה" ביפו. בתוכניות האחרונות של העונה ניתן היה לצפות בניסיון של הלהקה להעביר את מוקד פעילותה אל מחוץ לאולם הבית, כולל הופעות רבות בחו"ל. לכן זו גם לא הייתה הפתעה גדולה לגלות שהלהקה מעלה כעת תוכנית חדשה במועדון "זאפה", כששני מייסדי הלהקה - אילון נופר ובועז ברמן - לוקחים חלק משמעותי במופע.

"מיומנה" היא להקה שפועלת סביב צוות של אמנים רב-תחומיים (רקדנים, זמרים ומתופפים), בחלוקה שווה פחות או יותר לבנים ובנות. מה שאהבתי בהופעה הזו, עוד לפני הצד האמנותי בכלל, הוא הכבוד לכל אחד ואחד מהמשתתפים. מי שציפה לכך שאילון נופר תמנף את החשיפה ב"מחוברים" כדי להיות מסמר המופע - התבדה. נכון, נופר משתתפת ב"נאמברים" רבים, החל כרקדנית בטן וכלה כמתופפת וכזמרת. עם זאת, גם היא וגם בועז ברמן מופיעים רק כחלק מצוות שלם של "מיומנים", שכל אחד מהם חשוב לא פחות מהבוסים. כל חברי הצוות מוצגים בשמם, מספרים את הסיפור שלהם, ומראים את יכולתם האמנותית. אם צוות - אז עד הסוף. הלוואי בכל ארגון.

להקה שכיף לפרגן לה

ההופעה שמה דגש על הסיפור האישי של המשתתפים השונים, שכל אחד מהם מוביל "נאמברים" משלו (בדרך-כלל בצוות עם אחרים). היתרון בגישה הזו הוא שכך נוצרת אווירה אישית יותר, וקל יותר להתחבר לאמנים. החיסרון הוא שלא כל ה"נאמברים" הם ברמה אחידה, ויש כאלו שפחות משכנעים מאחרים. הקטעים החזקים ביותר היו אלו של התיפוף, במיוחד הקטע שבו חמישה מחברי הלהקה תופפו יחד. גם קטעי הריקוד היו מצוינים, והוכיחו שללהקה יש רקדניות מעולות. קטעי השירה היו ברובם פחות חזקים, ונראה שזה לא ה"פורטה" של רוב חברי הלהקה. "מיומנה" נמצאת באלמנט שלה בעיקר בכל מה שקשור לתנועה ולקצב, וה"נאמברים" המוצלחים ביותר היו אלו שכללו ריקוד, מחיאות כפיים, תיפוף וכדומה.

לגבי השידוך של "מיומנה" עם מועדון "זאפה" בת"א, נשארתי עם הערכה מעורבת. מצד אחד, ברור שאולם ה"זאפה" רחוק מלהיות אידאלי ללהקה כזו. הסאונד לא מושלם, הקהל יושב ליד שולחנות עם שתייה ואוכל, והבמה קטנה בהרבה מהיכולות והכישרונות של חברי ההרכב.

מצד שני, יצאתי מההופעה בהרגשה נהדרת. למה? כי האנשים האלו נותנים לך תחושה שאתה רוצה להיות בעדם. שכיף לפרגן להם ולזרום איתם. שהם משקיעים את הנשמה, ומתמודדים עם הקשיים, ונאבקים ליצור משהו חדש במקום לוותר. בשורה התחתונה, זהו מופע מהנה מאוד, שמציג טונות של כישרון ויצירתיות.

המופע הבא של "מיומנה" במועדון "זאפה" יתקיים ב-17 בנובמבר