רמי לוי מציג: כך נפיל את מחירי הדירות בעשרות אחוזים

מייסד קופיקס בפאנל "שוברים את השוק": "הכריכים שלנו טריים" ■ מנכ"ל גולן טלקום: "אמרו שהשירות שלנו לא טוב, שאין לנו אנטנות, שנפשוט רגל; אנחנו פה"

שנה וחצי לאחר המהפך בשוק הסלולר, כניסת החברות החדשות ומלחמת המחירים העזה על כיסו של הצרכן הישראלי, מתייצבים היום (ד') מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, ורמי לוי בפאנל שנקרא "שוברים את השוק", העוסק בחברות ועסקים הקוראים תיגר על קרטל המחירים בשנים האחרונות.

את הפאנל מנחה פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית אונו (שם נערך הפאנל), ומשתתף בו גם אבי כץ, מייסד רשת קופיקס.

זליכה שאל את המשתתפים מהם הצעדים והטקטיקות שנגדו נגדם החברות הגדולות, והאם הן מפחדות.

"הן לא מפחדות, יש להן המון ביטחון", ענה גולן. "אמרו עלינו שאין לנו שירות טוב, שאין לנו אנטנות, שנפשוט את הרגל... כמה פעמים שמעתי את זה. זו ציניות להגיד שאנחנו לא נהיה פה לעולם ועד. אני אומר שאנחנו פה ונמשיך ונחריף את התחרות".

לוי אמר כי "הראתי שאפשר למכור הרבה ולהרוויח קצת בישראל. הוכחתי לאנשים אחרים שלא צריך לפחד".

כץ נשאל על תחקיר ערוץ 10 בדבר כריכים לא טריים לכאורה בקופיקס, ואמר: "אנחנו מוכרים 800 כריכים ביום, ואין בחנות מקום להחזיק כזו כמות, אז אנחנו מקבלים כריכים טריים כל הזמן. 1,800 טוקבקים שהיו בעדנו אחרי פרסום התחקיר אמרו את שלהם".

כץ התייחס לרשתות הקפה הגדולות ואמר כי "הם מגינים על הטריטוריה שלהם כמו שאמא מגינה על הילדים שלה. הם לא רוצים שינוי, יש להם טריטוריה, יש להם פרנסה - למה שירצו שינוי?".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "חדשות 10 עומדת מאחורי כל מילה ששודרה בתחקיר, לראיה השבוע החלה רשת קופיקס לעטוף את הכריכים שלה ולהטביע עליהם תאריך ייצור בכך היא מתקנת את חוסר השקיפות כלפי לקוחותיה כפי שנחשף בתחקיר ועומדת מעתה בדרישות משרד הבריאות בעניין - דבר המדבר בעד עצמו".

לוי התייחס למלחמת המחירים בשוק הסלולר ואמר: "מי שעזר למשה כחלון ליישם את מה שרצה ליישם זה אני. הורדתי את החשבון מ-600 שקל ל-110 שקל. זה אני. היה כאן קרטל".

אחד הנוכחים בקהל שאל את לוי האם ניתן לעשות בשוק הדיור את מה שעשו בשוק הסלולר, ולוי השיב בחיוב: "בטח שאפשר. מינהל מקרקעי ישראל משווק קרקעות למרבה במחיר. אם המינהל היה משווק את הקרקעות בצורה כזו שהשמאי ממשלתי יעשה הגרלה - לא למרבה במחיר - וייתן צ'אנס לאנשים שיש להם פחות כסף להשתתף במכרז, אז המחיר היה מתייצב ולא עולה. מחירי הדירות כאן עלו בגלל מרכיב הקרקע.

"בנוסף יש את הביורוקרטיה. להוציא היתרים לוקח המון זמן. צריך להגביל את זמן הוצאת היתר ל-3 חודשים וזהו. לא צריך לעשות הרבה, אלא לעשות דברים פשוטים. אם היו עושים את זה, מחירי הדירות היו יורדים בעשרות אחוזים".