ציפי לבני: "נדאג שההתמחות תהיה התמחות ולא עבדות"

במפגש עם סטודנטים למשפטים במכללה למינהל הודיעה לבני כי תבחן את שינוי חוק לשכת עוה"ד, כך שמשרד המשפטים הוא זה שיהיה אחראי על ההתמחות

שרת המשפטים, ציפי לבני, מתכוונת לבחון את שינוי חוק לשכת עורכי הדין, כך שמשרד המשפטים הוא זה שיהיה אחראי על ההתמחות בתחום המשפטים - כל אמרה היום (ה') לבני במפגש עם סטודנטים למשפטים במסלול האקדמי של המכללה לימנהל.

לדברי לבני, "אני מתכוונת לבחוק את חוק לשכת עורכי הדין. אני חושבת שצריך לבדוק האם לשכת עורכי הדין או משרד המשפטים צריכים להיות אחראים על תקופת ההתמחות".

לדבריה, "אני שוקלת להאריך את תקופת ההתמחות, אבל אני לא רוצה שהארכת תקופת ההתמחות תשמש את משרד עורכי הדין שמעסיקים את המתמחים בתנאי עבדות. אנחנו נדאג שההתמחות תהיה התמחות ולא עבדות".

"אני לא רואה את עצמי כאחראית על עורכי הדין", אמרה שרת המשפטים, "אני כן רואה את עצמי אחראית על כך שמי שמגיע לעורך דין יקבל טיפןל מקצועי".

לגליזציה של קנביס?

בנוסף התייחסה לבני לנושא הלגליזציה של קנביס ואמרה: "קודם כל, אני מאמינה שצריך לחלק יותר קנאביס רפואי. זה עוזר נגד כאבים קשים. אני תומכת בהרחבת מספר הרופאים שיכולים לתת מרשם. בנוגע לאפשרות של לגליזציה או אי-הפללה, זה שווה בחינה. אני חושב שצריך לעשות הבחנה בין משתמש לבין סוחר".

בתוך כך תקפה שרת המשפטים את שרי הבית היהודי, אורי אריאל ונפתלי בנט, ואמרה: "השר אורי אריאל, תוך כדי זה שאנחנו חיים באותה ממשלה, היו הסכמות שהגענו אליהן. למשל מול ארצות-הברית, שמערכת היחסים מולה היא מערכת יחסים אסטרטגית. ואז מסתבר שהוא הוציא מכרזים מופרכים, כולל במקום שיש התחייבויות של ממשלות לדורותיהן, כולל ראש הממשלה הנוכחי, לא לבנות שם. הכול נעשה על-ידי שר בממשלה שפועל הפוך לגמרי ממדיניות הממשלה".

על השר בנט אמרה לבני: "כששרים בממשלת ישראל מדברים על קוץ בישבן, כדאי שיסתכלו קודם כל על עצמם".