הקרב בין בוז'י לשלי: מי יכבוש את ראשות מפלגת העבודה?

55 אלף מתפקדי מפלגת העבודה צפויים להכריע היום מי יהיה היו"ר הבא ■ 125 הקלפיות ברחבי הארץ שפוזרו ב-79 אתרי הצבעה יסגרו בשעה 22:00 ■ יחימוביץ': "מחכה לכם וזקוקה לכם" ■ הרצוג: "האנרגיות הללו מביאות ניצחון"

זה בוז'י או שלי? 55 אלף מתפקדי מפלגת העבודה צפויים להכריע היום מי יהיה היו"ר הבא של המפלגה: יו"ר המפלגה המכהנת, ח"כ שלי יחימוביץ' שתעשה היסטוריה ותמשיך לקדנציה שניה, או יו"ר הסיעה, ח"כ בוז'י הרצוג שהחזיק בתפקידים בכירים בעבר אולם אם ינצח זו תהיה הקדנציה הראשונה שלו בראשות המפלגה.

125 הקלפיות ברחבי הארץ שפוזרו ב-79 אתרי הצבעה יסגרו בשעה 22:00 וככל הנראה בשעות הלילה הקטנות יודעו התוצאות. עד לשעה 13:15 עמד אחוז ההצבעה על 14.5%, הנחשב יחסית גבוה.

יחימוביץ', שהצביעה הבוקר בקלפי בבית סוקולוב בתל אביב קראה למתפקדי המפלגה להגיע לקלפיות. "הצבעתי עכשיו, בואו גם אתם, מחכה לכם וזקוקה לכם - לא מוותרים על מה שהשגנו, עושים הסטוריה, ומבהירים שהדרך שלנו היא כאן להישאר ולהעמיק שורשים. הפתק שלי הוא אחד מעשרות אלפי פתקים שיקבעו אם ממשיכים להיות ערכיים, ישרים, נחושים ואמיצים - או חוזרים לתסריטים הרגילים שתקעו אותה עמוק בבוץ כבר המון שנים. ההצבעה שלכם יכולה להכריע את הבחירות. התמיכה בנו עצומה - אבל היא בעלת ערך היום רק אם היא ממומשת לפתק בקלפי. אני קוראת לכולם לבוא לקלפי ולהצביע", אמרה.

ואילו הרצוג, שהצביע באותו המקום אמר כי "אנחנו מגיעים לשיא ההתמודדות, אני שמח להיות כאן עם הרבה מאוד אנרגיות. תודה לפעילים, האנרגיות הללו מביאות ניצחון היום בלילה". הוא הוסיף: "משש בבוקר אני מוצף בטלפונים ותגובות. אני נהנה מאהדה גדולה במפלגה ומאמין שזה יתורגם להכרה בכך שיהיה מנהיג מפלגת העבודה שיידע להחזיר אלפי בוחרים ולפתוח להם את השערים ולהוות אלטרנטיבה שלטונית".

כדי להילחם בתופעת הזיופים הוחלט במפלגת העבודה להפעיל חוקרים פרטיים שנשכרו ונפרסו ברחבי הארץ על מנת להבטיח את טוהר הבחירות והעדר לחצים בעת ההצבעה. במטרה למנוע זיופים הוחלט כי ספירת הקלפיות תהיה מרכזית כך שלא ניתן יהיה לדעת כמה קולות קיבל כל מועמד בקלפי, ובנוסף, שמירה מוגברת בקלפיות באמצעות מאבטחים ומשפטנים.