הפרת תקנות הפייננשל פייר-פליי: 25 מועדונים נקיים, 6 חשודים

אופ"א תמשיך לחקור הפרות של ויטוריה גימראייש (פורטוגל), מטלורג דונייצק (אוקראינה), סקונטו (לטביה), ורוצלאב (פולין), פאנדורי ופטרולול פלוישטי (רומניה)

המלחמה של אופ"א ביישום תקנות הפייננשל פייר-פליי מתרכזת בינתיים דווקא במועדונים הקטנים ביבשת. מתוך רשימה של 31 מועדונים שהיו בחודשים האחרונים תחת בדיקה של ארגון הכדורגל האירופי, בחשד להפרת התקנות, נותרו 6 מועדונים בלבד.

הרשימה כוללת את ויטוריה גימראייש (פורטוגל), מטלורג דונייצק (אוקראינה), סקונטו ריגה (לטביה), שלאסק ורוצלאב (פולין), פאנדורי (רומניה) ופטרולול פלוישטי (רומניה). אופ"א הודיעה כי עד שתסתיים הבדיקה בעניינם, הכספים המגיעים ל-6 המועדונים מהשתתפות במפעלים של אופ"א יוקפאו. 25 מועדונים אחרים שהיו תחת בדיקה של אופ"א - נוקו מכל חשד.

‏למרות הביקורת הנוקבת נגד אופ"א על חוסר הנכונות שלה להתעמת מול המועדונים הגדולים ביבשת, בעיקר בכל הנוגע להפרות לכאורה של חוקי הברייק-איבן, באופ"א טוענים כי התקנות החדשות מוכיחות את עצמן במישורים אחרים. "לייסוד הרגולציות של הפייננשל פייר-פליי והמנגנון לרישוי מועדונים יש השפעה חיובית מאוד על איחור בתשלומים של מועדונים למועדונים אחרים, לעובדים ולרשויות המס, שירדו מ-57 מיליון אירו ביוני 2011 ל-9 מיליון אירו ביוני 2013", נמסר בהודעה רשמית של אופ"א.