"להקטין חשיפה למניות בישראל בשל ההאטה הכלכלית"

טלי ספירשטין מאלטשולר-שחם מזכירה לטובה את מניות הביטוח והנדל"ן המניב, וממליצה על ענף האנרגיה בחו"ל

אחרי טיפוס של 17% מסוף חודש אוגוסט, נמצא כיום מדד המעו"ף בשיא כל הזמנים שלו - סביב רמה של 1,353 נקודות. בבית ההשקעות אלטשולר שחם סבורים כי ציפיות האינפלציה הנמוכות וסביבת הריבית, שצפויה להישאר נמוכה בתקופה הקרובה, "עשויות להשאיר את האפיק המנייתי אטרקטיבי".

עם זאת, טלי ספירשטין, ראש צוות ניהול תיקים לקוחות פרטיים באלטשולר שחם, מדגישה כי "האינדיקטורים הכלכליים לבחינת פעילות המשק ברבעון השלישי הצביעו על המשך האטה בפעילות הכלכלית, חולשה בפעילות התעשייה, ירידה ביצוא סחורות וירידה ביבוא חומרי גלם. כל אלה, יחד עם בחינת מכפילי החברות בארץ, הביאו אותנו להקטנת החשיפה למניות בארץ".

במבט כולל על השוק, חודש לפני סוף השנה, ספירשטין אומרת כי "ניתן כבר להתחיל לסכם את 2013 בשווקים כעוד שנה חיובית, הן בשוקי המניות והן בתיקי האג"ח, למי שהשכילו לפעול נכונה על עקום התשואות".

בסך הכול מקצה ספירשטין עד 30% לרכיב המנייתי בתיק שלה, בחלוקה פנימית של 35% למניות בארץ ו-65% למניות בחו"ל.

בשוק המקומי היא מציינת את ענפי הנדל"ן המניב והביטוח כמעניינים להשקעה. לדבריה, "תחום הנדל"ן המניב בישראל נהנה מיציבות. כיום מתבצעות עסקאות באזורי הביקוש בתשואות של 7%-8%. שווי השוק של החברות מגלם תשואות נמוכות יותר, שלהערכתנו ימשיכו לרדת. כלומר, מחירי המניות יעלו".

בין המניות שספירשטין מזכירה נמנית עזריאלי, אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ, שמנייתה נסחרת במעו"ף לפי שווי של 13.7 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של כ-20% מתחילת השנה. "שווי השוק מגלם תשואה נמוכה מ-7% נטו על הנכסים. החברה נראית מעט יקרה ביחס לחברות אחרות בענף, אך על איכות הנכסים, מינוף נמוך ואיכות הנהלה, אנחנו מוכנים לשלם יותר", היא אומרת. עוד היא מזכירה את מניות אלוני חץ והחברה הבת אמות.

בין מניות הביטוח ספירשטין מתייחסת לאיי.די.איי ביטוח, שהונפקה בבורסה בחודש אוגוסט האחרון, ומאז הוסיפה לערכה 31%, לשווי שוק של 1.5 מיליארד שקל. "החברה פועלת בתחום הביטוחים המתחדשים כל שנה ושאינם זקוקים להון עצמי לטווח ארוך", אומרת ספירשטין, "החברה מציגה רווח עקבי הן מהפעילות והן מהשקעות הנוסטרו, והינה בעלת שיעור הצמיחה הגבוה בשוק הביטוח שבו היא פועלת. החברה אינה בת השוואה לחברות הביטוח בארץ. ניתן להשוות אותה לחברות ביטוח ישיר בעולם, אשר נסחרות במכפיל רווח של 12-18, בעוד החברה נסחרת במכפיל של 11".

"שיפור בכלכלה הגלובלית"

המגמה החיובית בארץ מקבלת תמיכה מהשווקים בחו"ל, וגם שם חלק מהמדדים נמצאים ברמות שיא, כשהבולטים בהם הם נאסד"ק ו-S&P האמריקאים.

ספירשטין מציינת כי "את ההשקעה במניות בחו"ל נבצע באמצעות שילוב השקעה בקרנות נאמנות המאפשרות פיזור רחב ומגוון, ובאמצעות השקעה בתעודות סל על המדדים המובילים". בין הענפים המעניינים להשקעה היא מציינת את ענף הטכנולוגיה ואת ענף האנרגיה.

לדבריה, "אנו רואים המשך שיפור בכלכלה הגלובלית, ורוב הנתונים הכלכליים שהתפרסמו בארה"ב היו חיוביים".

עוד היא מוסיפה כי "כ-80% מהחברות הגדולות פרסמו את דוחות הרבעון השלישי והתוצאות עלו על הציפיות. בימים האחרונים הפחית יו"ר ה-ECB (הבנק האירופי המרכזי - א' ל') את הריבית בגוש האירו ל-0.25% במטרה לעזור להתאוששות הכלכלה האירופית".

בעניין שוק החוב אומרת ספירשטין כי "שוק האג"ח הארוכות התאפיין השנה בתנודתיות חריגה שנבעה לאחרונה מהתנודתיות באג"ח לעשר שנים בארה"ב, שהגיעו לתשואה של 2.75%".

לגבי האפיק הקונצרני היא מציינת כי "עליות השערים בחודשים האחרונים, על רקע הגדלת הסיכונים בתיקי ההשקעות, הביאו את המרווחים באג"ח הקונצרניות לרמות שפל. עובדה זו מאלצת אותנו לבחון כל השקעה, תוך שימת דגש על תחום הפעילות של החברה, תזרים המזומנים העתידי שלה ומחויבות ההנהלה. את עיקר ההשקעה באג"ח קונצרניות נבצע באמצעות קרנות נאמנות המאפשרות לנו פיזור רחב".

לגבי האפיק הממשלתי ספירשטין סבורה כי "השקעה משולבת באג"ח ארוכות וקצרות (מק"מ, שחר קצר), תוך יצירת מח"מ סינטטי של 5 שנים, תמקם אותנו נכון".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

המלצות
 המלצות