ארדן התקפל: ערוצי החדשות בהוט ו-yes ירדו מהפרק

החוק שתכנן השר ארדן לא יוצע, ובמקומו יניח יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן הצעת חוק פרטית משלו, שתבטיח קיום ללא הגבלה לחדשות המקומיות

הכבלים והלוויין לא יקבלו ערוצי חדשות משלהם, לפחות לא בעתיד הנראה לעין. לפני כחצי שנה ניסה שר התקשורת גלעד ארדן להכניס לחוק ההסדרים הצעת חוק שתאפשר להוט ול-yes להחזיק כל אחת חברת חדשות עצמאית משלה, זאת כחלק מפתרון נדרש לסוגיית החדשות המקומיות. ארדן ביקש לעגן בתוך ערוצים אלה גם את החובה לשדר את החדשות המקומיות, הפועלות כבר שנים מתוקף הוראת שעה בלבד.

הניסיון להכניס את הסעיף לחוק ההסדרים טורפד על-ידי חברי הכנסת, וארדן הבטיח לשוב ולהציע את הרעיון - הפעם במסגרת חוק - עד סוף השנה, אז תצוף שוב בעיית החדשות המקומיות.

כעת, משחולקו מכתבי הפיטורים לעובדי החדשות המקומיות, מתברר כי החוק המדובר לא יוצע. במקומו יניח יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הצעת חוק פרטית משלו, שתבטיח קיום ללא הגבלה לחדשות המקומיות.

על-פי החוק מדובר, יוקצבו מתקציב המדינה מדי שנה 18.5 מיליון שקל לטובת החדשות המקומיות, תבוטל הוראת השעה, ולחדשות המקומיות יהיה מעמד של קבע, ומועצת הכבלים והלוויין תקבע את היקף שידורי החדשות ואף תצא למכרז לבחירת חברת ההפקה.

ברוורמן מתכנן להניח ביום שני הבא על שולחן הכנסת את החוק ולבקש ביום ראשון שאחריו את ועדת השרים לחקיקה לפטור אותו מחובת הנחה. זאת על מנת להשלים את הליכי החקיקה עד לסוף השנה, מועד פקיעת הוראת השעה של החדשות המקומיות.

ברוורמן מסר בתגובה כי "החדשות המקומיות הן מוצר ציבורי, ומאחר שאין תמלוגים, על מדינה לשאת בעלות השירות ולתת ביטוי נרחב גם לתושבי הפריפריה".