לגרמנים שווה להתאמץ לזכות במונדיאל, אבל בטח לא בגלל הכסף

ה"מאנשאפט" לא הניפו את הגביע העולמי מאז 1990, ואם יצליחו לעשות זאת בקיץ הקרוב בברזיל - כל שחקן יסתפק בבונוס כספי צנוע יחסית

שחקני נבחרת גרמניה יקבלו בונוס של 300 אלף אירו כ"א במידה ויצליחו לזכות בקיץ הקרוב במונדיאל שיתקיים בברזיל. כך הודיעה בסוף השבוע התאחדות הכדורגל הגרמנית. מדובר במענקים זהים לאלו שהובטחו לכדורגלני ה"מאנשאפט" לפני טורניר יורו 2012.

על-פי ההסכם אליו הגיעו שחקני הנבחרת, בראשות הקפטן פיליפ לאהם, עם ההתאחדות הגרמנית - רק עלייה לרבע הגמר ומעלה של הגביע העולמי תעניק להם בונוס כספי (בסך 50 אלף אירו). חצי גמר יהיה שווה 100 אלף אירו, הפסד בגמר 150 אלף, וזכייה בתואר הנכסף, לראשונה מאז עשתה זאת ב-1990 נבחרת מערב גרמניה - תהיה שווה כאמור 300 אלף אירו לכל שחקן.

משמעות ההסכם היא ש-22 או 23 שחקני הסגל הגרמני יקבלו במצב של זכייה במונדיאל מענק משותף של לא יותר מ-7 מיליון אירו. מדובר על סכום נמוך ביחס לזה שתגרוף ההתאחדות הגרמנית מפיפ"א במידה והנבחרת תניף את הגביע העולמי: המענקים שהבטיח הארגון העולמי להתאחדות שתשלח את הנבחרת הזוכה בטורניר, עומדים על 30 מיליון דולר (כ-22.1 מיליון אירו).

יתר על כן, למרות ש-300 אלף אירו אינם סכום של מה בכך, לשחקנים רבים מנבחרת גרמניה הכסף הזה לא ישנה יותר מדי. לדוגמה, אפשר לקחת את פיליפ לאהם: על-פי הערכות, המגן, שהשנה פפ גווארדיולה הפך אותו לקשר אחורי בבאיירן מינכן, מרוויח את הסכום הזה בשלושה שבועות של עבודה במועדון הבווארי.