קבוצת NFL בקנדה? הקנדים לא מתלהבים

סקר: למרות הרצון של ליגת הפוטבול האמריקאית להתרחב צפונה, תושבי קנדה רחוקים מלהביע עניין נרחב ביוזמה הזאת

האפשרות לפיה יצטרף ל-NFL פרנצ'ייז מקנדה הופכת לריאלית יותר ויותר. לאחרונה אף הוזכר שמו של כוכב הרוק ג'ון בון ג'ובי כאחד שעשוי להוביל קבוצת רכישה, שתביא את ליגת הפוטבול המקצוענית של ארה"ב גם לטורונטו. אבל האם הקנדים בכלל רוצים קשר ל-NFL?

בסקר שנערך על-ידי אוניברסיטת לטברידג' בקרב 1,007 משתתפים, 40% מהנשאלים ענו כי הם אינם מעוניינים כלל שקבוצה קנדית תיקח חלק בליגת הפוטבול. 41% אחרים טענו כי אין להם בעיה עם יוזמה כזאת - בתנאי שהיא לא תפגע בליגת הפוטבל הקנדית, ה-CFL שבה משחקות 9 קבוצות.

למרות שטורונטו, כאמור, מוזכרת כאחת הערים בעלות הסיכויים הגבוהים ביותר לקבל קבוצת NFL, רק 15% מהתושבים שם מעוניינים, על-פי הסקר, בקבוצה מקומית על חשבון קבוצת ה-CFL שכבר משחקת בעיר. 18% היו רוצים לראות קבוצת NFL בעיר רק אם קבוצת ה-CFL לא תיפגע, בעוד 7% לא רוצים כלל לראות את ה-NFL נוחת בקנדה. ל-60% אין כלל דעה בנושא.

ב-NFL משחקות 32 קבוצות, כולן אמריקאיות. זאת בניגוד לליגות המקצועניות הגדולות האחרות בארה"ב, בהן כבר השתלבו קבוצות מקנדה.

לאחרונה מעלים ב-NFL אפשרות ריאלית של התרחבות לא רק מעבר לגבול הצפוני של ארה"ב, אלא גם מעבר לים - כאשר האפשרות להקים קבוצה בלונדון, בריטניה, ממשיכה לעלות.