ההמלצות החמות: 5 המניות הפופולריות של קרנות הגידור

נכון לסוף הרבעון השלישי: מה היה ההימור של וורן באפט, מי הייתה הלוזרית הגדולה בתקופה, ואיזו חברה מהווה יותר ממחצית התיק של "מנהל המניות של העשור"?

בסוף כל רבעון קרנות גידור ומשקיעים גדולים נוספים חושפים את החזקות הלונג שלהם במניות שנסחרות בארה"ב. המחקרים שלנו הראו שמשקיעים יכולים לעקוף משמעותית את השוק, על ידי מעקב אחרי המניות שבהן משקיעות קרנות הגידור.

במבט היסטורי, 15 מניות הסמול-קאפ הפופולריות ביותר בקרב קרנות הגידור עקפו את השוק בממוצע של 18 נקודות אחוז בשנה. תיק המודל שלנו, שנצמד לאסטרטגיה הזו, עקף את מדד 500 S&P ב-29 נקודות אחוז בשנתו הראשונה, והניב 47.6%.

קרנות גידור מומחיות גם בבחירת מניות לארג'-קאפ. המניות הגדולות הפופולריות ביותר הללו עקפו את השוק במרווח קטן. אפל הייתה המניה הפופולרית ביותר של קרנות הגידור בשנים 2011 ו-2012. השנה ראינו את אפל (AAPL) מודחת מראשות טבלת המניות הפופולריות ביותר על ידי גוגל (GOOG) ברבעון השני. הדומיננטיות של גוגל לא נמשכה זמן רב - המניה המועדפת ברבעון השלישי הייתה ג'נרל מוטורס (GM).

נעיף מבט על חמש המניות הפופולריות ביותר בקרב קרנות הגידור בסוף הרבעון השלישי.

ג'נרל מוטורס: 140 קרנות מחזיקות

כל חברה שוורן באפט מהמר עליה בגדול ראוה לתשומת הלב שלנו. ברקשייר האת'אוויי של באפט קונה את GM מאז שהיא נסחרה ב-20 ומשהו דולר. כעת מחזיקה ברקשייר יותר מ-1.4 מיליארד דולר במניות GM (כ-1.5% מסך תיק המניות שלה). שור נוסף בתעשיית הגידור, שכדאי להזכיר בהקשר לג'נרל מוטורס, הוא דייויד איינהורן, שהקרן שלו, גרינלייט קפיטל, מחזיקה יותר מ-600 מיליון דולר במניות GM. ג'נרל מוטורס הפכה גם למניה הפופולרית ביותר בקרנות הגידור, שאחריהן אנחנו עוקבים. בסוף הרבעון השלישי החזיקו במניה הזו 140 קרנות, מול 122 קרנות שהחזיקו בה בסוף הרבעון השני.

גוגל: 139 קרנות מחזיקות

גוגל הייתה הלוזרית הגדולה של הרבעון השלישי - לפחות 20 קרנות גידור מכרו את החזקותיהן בענקית האינטרנט. בסוף הרבעון השלישי 139 קרנות היו שוריות לגבי גוגל - ירידה של 12.5% ביחס לרבעון השני. אפילו הקרן השורית ביותר לגביה ברבעון השני, לואון פיין קפיטל של סטפן מנדל, הורידה את ההחזקה שלה ב-57% ברבעון השלישי. מצד שני, כמה גורואים של השקעות עדיין מהמרים על ביצועי גוגל בעתיד. הקרן השורית ביותר לגביה כעת היא לנדסדאון פרטנרס.

אפל: 132 קרנות מחזיקות

ברבעון השלישי אפל החזירה לעצמה חלק מן הטריטוריה שהיא איבדה ברבעון השני. בסוף ספטמבר חשפו 132 קרנות החזקות לונג באפל, לעומת 123 בסוף הרבעון השני. המיליארדר דייויד איינהורן מחזיק כעת כמיליארד דולר במניות אפל.

AIG: לא פחות מ-131 קרנות מחזיקות

אמריקן אינטרנשיונל גרופ, שידועה יותר כ-AIG , הפסידה מעט מהפופולריות שלה ברבעון השלישי. שמונה קרנות גידור נטשו את החזקותיהן בחברת הביטוח, מול 131 קרנות שהמשיכו להמר עליה. ברוס ברקוביץ, שהוכתר כ"מנהל המניות של העשור", הוא בעל ההחזקה הגדולה ביותר ובהרבה ב-AIG - יותר מ-4 מיליארד דולר, שהם למעלה ממחצית התיק שלו.

סיטיגרופ: 115 קרנות מחזיקות

סיטיגרופ היא עוד מניה שהפסידה ברבעון השלישי. 6 קרנות מכרו את החזקתן בה, ומספר הקרנות השוריות לגביה ירד ל-115. היינו רוצים להדגיש, עם זאת, את ההימור של קן פישר על סיטיגרופ - ברבעון השלישי הוא הכפיל כמעט את החזקתו בה, ל-11 מיליון מניות בשווי יותר מ-500 מיליון דולר.