לקוח: הוט מובייל חייבה אותי ב-500 שקל על קווים שלא הזמנתי

הלקוח מסר לחברה את מספר כרטיס האשראי שלו במעמד ההתקשרות הראשונית, אך מיד לאחר מכן הודיע על ביטול העסקה ■ במשך שנה הוא דרש שכספו יוחזר, אך ללא הועיל ■ בעקבות פניית "גלובס" הכסף יוחזר לצרכן

אחד האתגרים הקשים ביותר שבהם נתקלים צרכנים היא לקבל חזרה מחברות שונות כספים שנגבו מהם שלא כדין. מ', שהעביר לאחרונה ל"גלובס" את תלונתו, נתקל באתגר כזה מול הוט מובייל.

לפני שנה החליט מ' לנייד 3 קווי טלפון סלולרי שברשותו לחברת הוט מובייל. לשם כך הוא צלצל לחברה והזמין 3 כרטיסי סים. כמה ימים לאחר מכן הגיע כמתוכנן שליח החברה, אלא שבאמתחתו הביא 4 כרטיסי סים.

לאור דרישת הצרכן לקבל 3 כרטיסים בלבד, כפי שהזמין מראש, הציג השליח שתי אלטרנטיבות: לקבל את כל החבילה המונה כרטיס סים אחד מיותר, בתשלום כמובן - או לבטל את העסקה כולה.

הלקוח בחר באופציה השנייה והחליט שלא כדאי להתחיל את היחסים עם ספקית הסלולר ברגל שמאל - כלומר החליט לבטל את העסקה לגמרי - ולפיכך שילח את השליח חזרה עם ארבעת כרטיסי הסים, בחבילה סגורה כשם שהגיעה. במקביל הודיע להוט מובייל על ביטול העסקה.

אלא שאת פרטיו, כולל מספר כרטיס האשראי שלו, כבר מסר במעמד ההתקשרות הראשונית, מה שהעניק לחברה את החופש לחייב אותו עבור כרטיסי הסים שהוחזרו לחברה, ולאחר מכן עבור שימוש במנויים שכזכור לא קיימים, וזאת חודש אחר חודש: בסך-הכול הוא חויב ב-500 שקל.

לאחר פניות חוזרות למחלקת השירות הוחלט לזכות אותו בסכום של 384 שקל. "שנה שאני רודף אחריהם שיזכו אותי בסכום שנשאר, ולא מזכים", כתב בייאושו ל"גלובס".

"עברתי עשרות נציגים, ובכל פעם אומרים לי שמעבירים את זה למחלקת זיכוי, אך לא מזכים. נתתי להוט מובייל את פרטי כרטיס אשראי שלי, העסקה לא יצאה אל הפועל, ועדיין החברה מחייבת אותי על שירות שלא צרכתי ועל לא עוול בכפי. זה בדיוק כמו שמישהו ייקח את כרטיס האשראי מהארנק שלי ויעשה בו ככל העולה על רוחו".

בעקבות פניית "גלובס" הכסף יוחזר לצרכן.

תגובת הוט מובייל: "אנו מתנצלים על המקרה. השלמת הזיכוי תועבר בימים הקרובים".