מניית היום: מזנקת כ-10% במחזור גבוה לאחר הצלחה בניסוי

ביוליין: התוצאות מראות ש-BL-8040 גורם להשמדת תאי AML סרטניים הן בתרביות תאים והן בעכברים עם גידולים סרטניים ממקור אנושי

חברת הביומד ביוליין , העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום שתוצאות פרה-קליניות חיוביות ב-BL-8040 (לשעבר BKT-140), לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) ואינדיקציות המטולוגיות נוספות, הוצגו בכנס ה-55 של האגודה האמריקנית להמטולוגיה (ASH).

התוצאות מראות ש-BL-8040 גורם להשמדת תאי AML סרטניים הן בתרביות תאים והן בעכברים עם גידולים סרטניים ממקור אנושי.

BL-8040 הוא מעכב של החלבון CXCR4, קולטן ממשפחת הכימוקינים, המופעל במצבים נורמליים על ידי החלבון CXCL12. הן CXCL12 והן הקולטן שלו, CXCR4, ממלאים תפקידי מפתח ביכולתם של תאי AML סרטניים להתחבא ולשגשג במח העצם, ויש מתאם בין שכיחות CXCR4 בחולי AML לבין הפרוגנוזה השלילית שלהם.

כמו כן, מוטציות בגן FLT3 קיימות בקרב כ- 30% ממקרי ה-AML, וקשורות לפרוגנוזה שלילית ולהתפרצות מחודשת של המחלה. בנוסף, התבטאות הקולטן CXCR4 בתאי AML אשר יש בהם המוטציה FLT3, נמצאת כבעלת קשר לפרוגנוזה שלילית. משום כך, הסברה היא שעיכוב CXCR4 עשוי להפוך את תאי ה-AML לרגישים יותר לכימותרפיה ותרופות הממוקדות ב- FLT3.

התוצאות המוצגות בכנס מראות ש-BL-8040 מעכב באופן ישיר את התרבות תאי ה-AML ומשרה את מותם, הן בתרביות תאים והן בעכברים שעברו השתלה של תאי AML אנושיים. בנוסף, יכולתו של BL-8040 לעודד נדידה של תאי AML ממח העצם אל מחזור הדם הגבירה את ההשפעה של החומר הכימותרפי ARA-C (אחד מטיפולי הכימותרפיה המקובלים בטיפול ב-AML). ההשפעה הייתה אף גדולה יותר בתאים שנושאים את המוטציה FLT3, ונצפתה השפעה סינרגיסטית כאשר BL-8040 שולב עם התרופה Quizartinib המעכבת את המוטציה FLT3.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, מסרה: "BL-8040, אחת התרופות המובילות בצנרת הפיתוח הקליני שלנו, היא חלק ממהפכת הרפואה האישית שמטרתה לספק טיפול מדויק ויעיל המותאם ספציפית לכל חולה AML . אכן, התוצאות המוצגות בכנס ASH מראות שהטיפול יעיל ביותר בהמתת תאי AML סרטניים ובהגברת ההשפעה של תרופות אחרות, אשר הביאו לשיעור גבוה ויוצא דופן של מוות תאי סרטן ועיכוב התרבותם. תוצאות מבטיחות אלו מוסיפות ותומכות בכך ש-BL-8040 עשויה לשפר באופן משמעותי את הטיפול המותאם אישית לחולי AML. אנו מחכים לתוצאות החלקיות של הניסוי הקליני Phase 2 בבני אדם, הצפויות להתקבל עוד החודש, ולתוצאות המלאות הצפויות להתקבל במחצית השנייה של 2014".