אלשטיין ימונה לסגן יו"ר טבע - ויעזוב תפקידו בחברה לישראל

עוזב את תפקידו כיו"ר החברה לישראל ויחליף כסגן יו"ר טבע את פרופ' משה מני שביקש לעזוב את תפקידו מסיבות אישיות ■ ימשיך לשמש כיועץ ללא שכר לדירקטוריון החברה לישראל ולהנהלתה ■ עידן עופר: "הצטערתי לשמוע על כוונתו של אמיר, אך קיבלתי בהבנה"

אמיר אלשטיין, בן לאחת ממשפחות מייסדי חברת התרופות טבע, ימונה לתפקיד סגן יו"ר החברה בתחילת החודש הבא. אלשטיין, המשמש כיום כדירקטור בטבע, יתפוס את מקומו של פרופ' משה מני בן ה-84 שהודיע על פרישתו מסיבות אישיות, אך יישאר דירקטור.

טבע המנוהלת כיום על ידי איל דשא, ממלא מקום המנכ"ל, חווה בתקופה האחרונה טלטלות שכללו את פיטורי המנכ"ל ג'רמי לוין, בעקבות חילוקי דעות עם הדירקטוריון על רקע יישום תכנית ההתייעלות בחברה. לאחרונה החלו משקיעים בטבע, ובהם היזם בני לנדא, שאינם מרוצים מביצועי המניה, להוביל מהלך של שינוי בדירקטוריון במסגרתו ימונו אליו בעלי ניסיון גלובלי בשוק התרופות.

ב-2012, לפני הארכת כהונתו של יו"ר טבע, ד"ר פיליפ פרוסט, הוזכר שמו של אלשטיין כמועמד להחליפו; שם אחר שהוזכר כמועמד היה של בן למשפחת מייסדים אחרת, חיים הורביץ, גם הוא דירקטור בטבע. ייתכן שמינוי אלשטיין לסגן היו"ר יהווה עבורו "קרש קפיצה" להחלפת פרוסט, בנסיבות כאלה ואחרות.

אלשטיין (57) הצטרף לדירקטוריון טבע בשנת 1995 וכיהן כדירקטור עד 2004. מאוחר יותר שימש בתפקידי ניהול בכירים בחברה עד 2009, אז עבר לתפקיד יו"ר החברה לישראל.

אלשטיין, שכיהן כיו"ר החברה לישראל בשלוש וחצי השנים האחרונות, הודיע היום על כוונתו לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. הוא ימשיך לשמש כיועץ ללא שכר לדירקטוריון החברה לישראל ולהנהלתה.

את בקשתו להשתחרר נימק אלשטיין בכך שהוא מעוניין להקדיש את מירב מאמציו לתפקידו החדש בטבע. בנוסף, ימשיך אלשטיין לכהן כיו"ר הדירקטוריון של טאואר, שבשליטת החברה לישראל.

במקומו ימונה לתפקיד רון מושקוביץ (50), המכהן כדירקטור בחברה לישראל בחמש השנים האחרונות. מושקוביץ הינו מנכ"ל Quantum Pacific (UK) LLP, שבסיסה באנגליה, והיא חלק מקבוצת קוונטום פאסיפיק, הקשורה לעידן עופר.

בתגובה לפרישת אלשטיין מסר היום בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, כי "הצטערתי לשמוע על כוונתו של אלשטיין לפרוש מתפקידו, אך קיבלתי בהבנה את רצונו למקד את מירב משאביו בנושא אשר נמצא מבחינתו בסדר עדיפות עליון".