עונש של שנת מאסר על תנאי ל"אמא המרעיבה"

הסיבה לגזר הדין המקל של השופט אמנון כהן: עבר זמן רב מאז ההתעללות, מדובר באמא ל-8 ילדים ומצבה הבריאותי הידרדר

שנת מאסר על תנאי - זה העונש שהוטל היום (ד') על מי שזכתה לכינוי "האמא המרעיבה" ע"י ביהמ"ש המחוזי בירושלים.

באוגוסט 2009 הוגש כתב אישום נגד "האם המרעיבה" בגין עבירות רבות של התעללות בקטין בידי אחראי. היא הואשמה שסיפקה דיווחים כוזבים לבית החולים על מצבו של בנה הפעוט בן ה-3.5 תוך שהיא התלוננה בפני הצוות הרפואי על בעיות בריאותיות שונות בהן לקה בנה. בעקבות כך הוא קיבל טיפולים כואבים ומיותרים שפגעו בגדילתו. עוד נטען כי האם נהגה לשפשף את גופו של הילד באמצעים שונים ופגעה בעורו. במעשיה פגעה גם בהתנהגותו הנפשית של הילד.

ברשימת עדי התביעה נכללו לא פחות מ-161 עדים. הפרקליטות טענה כי ילדיה לא טופלו באופן רציף והנאשמת לא התמידה בטיפול.

מאידך, חזר שירות המבחן וציין כי הנאשמת אינה מהווה כיום גורם סיכון לילדיה וכי יש לסיים את ההליך המשפטי על ידי העמדת הנאשמת למבחן פיקוחי למשך שנה ומאסר על תנאי משמעותי להעמדת גבולות להתנהגותה.

השופט ציין כי למרות חומרת העבירות, לאור העובדה כי חלף זמן רב מאז הגשת כתב האישום ונוכח ההחמרה המשמעותית במצבה הרפואי של הנאשמת והיותה אם ל-8 ילדים, כאשר הקטן שביניהם הינו כבן חודש, אין להטיל עליה עונש של מאסר בפועל.

השופט אמנון כהן קיבל את המלצת שירות המבחן והטיל על הנאשמת שנת מאסר על תנאי למשך תקופה של 3 שנים וכמו כן העמיד אותה בפיקוח שירות המבחן למשך שנתיים. אם תעלה תמונה של רגרסיה וחשד מחודש לסיכון הילדים, ידווח על כך לבית המשפט ותישקל הפקעת צו המבחן והטלת עונש חלופי.