בבנק אגוד לא מתרגשים מהירידות בבורסה: "להחזיק מניות"

בבנק אגוד מותירים ללא שינוי את ההמלצה להחזיק מניות בתיק ההשקעות לפי המפתח הבא: בתיק מייצג - 18% ובתיק ספקולטיבי - 28% ■ מהן ההמלצות הנוספות של כלכלני הבנק?

בבנק אגוד לא מתרגשים מהירידות השבועיות בבורסה (מדד המעו"ף ירד ב-3% השבוע), ומותירים ללא שינוי את ההמלצה להחזיק מניות בתיק ההשקעות לפי המפתח הבא: בתיק מייצג - 18% ובתיק ספקולטיבי - 28%.

"אנו ממשיכים להמליץ על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל של 50%-50%. בחלק של חו"ל ממליצים על פיזור גיאוגרפי של 20% לבריטניה, 30% אירופה ו-50% ארה"ב", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

ועוד המלצות מבנק אגוד: למאמינים בצמיחה האמריקאית ניתן להשקיע מעבר למדדים הרגילים גם דרך הראסל 2000 המשקיע במניות הקטנות מתוך מדד ראסל 3000.

מבחינת סקטורים בארה"ב מומלצים הסקטורים הבאים: סקטור הפיננסיים, הקמעונואת וסקטור הבניה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. סקטור נוסף המומלץ להשקעה הינו סקטור הביוטכנולוגיה הטומן בתוכו פוטנציאל לעליות.

בהתייחס להשקעה באירופה, כלכלני הבנק ממליצים על השקעה דרך תעודות הסל על היורו סטוקס 50 וכן תעודות על חברות המחלקות דיבידנדים. ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף לסקטור הפיננסיים באירופה.

בהתייחס לסחורות, הרי שמומלץ בעיקר על הזהב. ללקוחות אוהבי סיכון ניתן להשקיע בסחורות חקלאיות. בנוסף ניתן גם להיחשף לחברות הכרייה והמתכות. ההשקעה בסחורות מומלצת בין 5% ל-7%, בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק.