ברגר בדרך לאכוף על הוט פריסה אוניברסלית

מנכ"ל משרד התקשורת מתכוון להחמיר את התנאים למתן פטור מחיבור יישובים לתשתיות תקשורת ■ המטרה: לדאוג שיישובים יחוברו גם כשזה לא כלכלי לחברות

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, זימן את שר התקשורת גלעד ארדן לישיבת ועדת חריגים לעניין החובה של הוט לפרוס את תשתיותיה בפריסה אוניברסלית.

ברגר וארדן הדגישו בדיון כי הכיוון החדש הוא להחמיר בתנאים שלפיהם יינתן פטור בחיבור יישובים, וכי ברירת המחדל של המשרד מעתה והלאה היא שכל היישובים מחוברים בתשתיות תקשורת.

הכוונה היא בעיקר לתשתיות הוט, שאצלה יש עדיין יישובים לא מעטים שלא חוברו בגלל היעדר כדאיות כלכלית, כמו למשל יישובים דתיים שבדרך-כלל שם פחות צופים בטלוויזיה, או יישובים קטנים ומרוחקים.

אחת השאלות החשובות שתעמוד לפתחה של הוועדה היא האם הוט תיאלץ גם לחבר יישובים ביהודה ושומרון. כזכור, משרד התקשורת הורה לכל חברות הסלולר לשפר את הקליטה ביהודה ושומרון ולהגביר את הכיסוי כפי שהם עושים בכל רחבי הארץ.

בימים אלה ממשיך המשרד לגבש את התנאים של ועדת החריגים, אך ל"גלובס" נודע כי ברגר וארדן דחו את התנאים שנוסחו בתקופתו של שר התקשורת משה כחלון ודרשו להחמיר אותם.

בעניין זה הבהיר ברגר כי התנאים הכלכליים לפטור לא יכולים לשמש תירוץ לא לחבר יישוב, מכיוון שמלכתחילה ברור שלא כדאי להוט לחבר יישובים, אך זו תכליתה של עבודת הוועדה ושל משרד התקשורת - לדאוג לכך שיישובים יחוברו גם כאשר זה לא כלכלי עבור החברות.

נסביר כי ועדת החריגים היא ועדה מייעצת לשר. בראש הוועדה עומד ברגר, והיא ממליצה האם לאשר פטור מחיבור, והשר הוא שמקבל את ההחלטה.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.