ספקיות האינטרנט יחויבו ליידע על שירות סינון אתרים חינמי

שר התקשורת גלעד ארדן: תורחב החובה על ספקיות האינטרנט להודיע ללקוחותיהן אודות האפשרויות לקבל שירותי סינון תכנים ברשת ללא עלות

רובנו כנראה לא ממש יודעים מה הילדים שלנו עושים באינטרנט, והאדישות היא פריבילגיה שההורים לא יכולים להרשות לעצמם. יכולת הבקרה של ההורים כוללות גם תוכנות סינון של אתרים. תוכנות כאלה מספקות ספקיות האינטרנט, וכעת, כפי שהכריז היום (א') שר התקשורת גלעד ארדן בדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, תורחב החובה על ספקיות האינטרנט להודיע ללקוחותיהן אודות האפשרויות לקבל שירותי סינון תכנים ללא עלות.

האמירה הזו לא מגיעה יש מאין: מבדיקה שקיים משרד התקשורת עולה כי כ-80% מההורים אינם מודעים לאפשרות לקבל תוכנות סינון בחינם מספקיות האינטרנט שלהם.

דבריו של ארדן היום מצטרפים לקנסות בסך של כ-470 אלף שקל שספגו באוגוסט האחרון סלקום ובזק בינלאומי בגין הפרות בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים, ובכך שלא יידעו את לקוחותיהם בדבר הסכנות שבאתרים פוגעניים באמצעות עלוני מידע או פרסום באתרי האינטרנט שלהן.

את חובת ההודעה בדבר שירותי סינון התכנים בחינם שואף השר ארדן לעגן בחוק, כשהוא פועל במטרה לגייס את תמיכת הממשלה בהצעות החוק של חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ופנינה תמנו-שטה, העוסקות בחובת סינון אתרים.

השר ארדן אמר כי הבעיה המרכזית היא שמרבית ההורים כלל אינם מודעים לכך שהם זכאים לקבל מספקיות האינטרנט תוכנות לסינון תכנים ללא עלות, ובשל כך מתוכננת שורה של צעדים אשר תחייב את החברות להרחיב משמעותית את היקף היידוע ולהנגיש את התוכנות לכלל ציבור הצרכנים.

בין הצעדים בהם יחויבו החברות תוגדר חובת משלוח מסרון והודעת דואר אלקטרוני לגבי השירותים החינמיים, החברות יחויבו לשאול כל לקוח חדש אם הוא מעוניין בשירותים, הן יחויבו לפרסם את שירות הסינון בעמוד הבית, ובנוסף תיבחן האפשרות לחייב את החברות להשקיע סכום קבוע מדי שנה בעידוד המודעות לנושא.

בשבועות הקרובים יעלה משרד התקשורת קמפיין לעידוד המעורבות והערנות של ציבור ההורים וחשיבות הפיקוח על הרגלי הגלישה של צעירים.