משרד הכלכלה: כרטיס הדביט יוביל להורדת מחירים במשק

משרד הכלכלה בראשות השר נפתלי בנט פועל לקדם את האפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי מיידי (דביט), בטענה כי הוא יביא לצמצום של יותר מ-60% מהעמלה שהעסק משלם - וכפועל יוצא מכך גם להורדת המחירים ללקוחות

משרד הכלכלה פועל לקדם את ההצעה לשלם בכרטיס אשראי-מזומן (דביט), בטענה כי אמצעי זה יוביל להוזלת העלויות לעסקים הקטנים והבינוניים ולצרכנים.

קבינט יוקר המחיה בראשות שר הכלכלה נפתלי בנט יתכנס מחר (ב') וידון באפשרות של תשלום באמצעות אשראי-מזומן וכן בנושא של הקטנת דמי השכירות לעסקים הקטנים והבינוניים.

בחודשים האחרונים משתפים פעולה משרד הכלכלה, המפקח על הבנקים והממונה על הגבלים עסקיים, בנושא פתיחת ערוץ תשלום נוסף - אשראי במזומן. במשרד הכלכלה מציינים כי ההצעה תאפשר תשלום מיידי באשראי (דביט), ומעריכים כי פתיחת אפשרות התשלום הזו תביא להוזלת עלויות לצרכנים ולעסקים הקטנים ובינוניים, כתוצאה מביטול העמלות על הקרדיט, הוזלה הנאמדת במאות מיליוני שקלים בשנה.

במשרד הכלכלה מציינים בנוסף כי חברות כרטיסי האשראי גובות עמלות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל עם שיעורי רווחיות גבוהים מאוד מתוך עסקאות כרטיסי אשראי בהיקף של 200 מיליארד שקל בשנה. העמלות הללו מכבידות על העסקים, מגולגלות על הצרכנים ומובילות לייקור המוצרים והשירותים.

"עמלות אלה מקשות על העסקים הקטנים להתחרות בחברות הגדולות שמשלמות עמלות נמוכות יותר", כך לפי משרד הכלכלה.

לפי ההצעה המתגבשת, כרטיס דביט יאפשר לכל צרכן לשלם בו במקום לבעל העסק, ויביא לצמצום של יותר מ-60% מהעמלה שהעסק משלם (כיום כ-1.2%). בנוסף, השימוש בדביט יקל על ניהול הוצאות הבית השוטפות וימנע מאנשים לבצע רכישות בסכומים ובתשלומים שהם לא יכולים לעמוד בהם. כמו כן, הכרטיס יאפשר לאנשים החסומים להוצאת כרטיסי אשראי לשלם באמצעות כרטיס זה בחנויות.