"מהלכי הפד לא יביאו לירידות במניות או באג"ח"

מרתה נדלר מ-IBI אומרת כי על אף שהשוק המקומי סגר פערים מול שוקי חו"ל, החברות בו עדיין מוגבלות בצמיחה

החדשות המרכזיות בשבוע החולף בשוקי ההון בעולם הגיעו מכיוון הבנק הפדרלי בארה"ב, שהודיע על צמצום היקף רכישות האג"ח שהוא מבצע ב-10 מיליארד דולר, ל-75 מיליארד דולר בחודש.

השווקים הגיבו בחיוב להודעה, ובבית ההשקעות IBI מציינים כי המשקיעים הפנימו כי הצעדים של ה"פד", בכל הנוגע לשינויים בתוכנית הרכישות, יהיו מתונים ומדודים.

מרתה נדלר, מנהלת השקעות בכירה ללקוחות מוסדיים ב-IBI ניהול תיקים, סבורה כי "נסיגה מתוכנית הרכישות, אשר נכון להיום עתידה להתחיל ב-2014, לא צפויה להוביל לעלייה דרמטית בתשואות האג"ח או לירידות חדות מדי בשוקי המניות".

לדבריה, "רמת הנזילות הגבוהה של המשקיעים, היעדר אלטרנטיבות והמשך השיפור הכלכלי המתון, צפויים להמשיך את מגמת העלייה בנכסי הסיכון".

עם זאת היא מדגישה כי "התנודתיות בשווקים צפויה להיות גבוהה יותר. יש לזכור כי המחירים כבר לא זולים כבעבר, ובחירת השווקים והנכסים שבהם המחיר עדיין מגלם פוטנציאל רווח היא משימה מורכבת יותר".

השקעה נוחה באירופה

נדלר מעריכה כי "הריבית הנמוכה צפויה להמשיך ללוות את המשקיעים גם במהלך השנה הקרובה, ולתת רוח גבית לנכסי הסיכון. עם זאת, העצבנות בשווקים עלתה בחודש האחרון, על רקע הציפייה להודעת ה'פד' האמריקאי על תחילת צמצום הרכישות שלו בשוק האג"ח".

נדלר מקצה 32% מתיק ההשקעות שלה לרכיב המנייתי - 17% ממנו לחו"ל ו-15% לישראל. בעניין השוק המקומי היא מציינת כי "הוא סגר בחודשים האחרונים פער ניכר מול השווקים בחו"ל, וכן ניכר גם גידול משמעותי במחזורי המסחר. אולם, הצפי להאטה ברמת הפעילות המקומית, עלייה בנתוני האבטלה ועלייה ברמת התחרותיות בענפים שונים, עלולה להגביל את המשך הצמיחה ברווחי החברות".

בבחינה ענפית של השוק, נדלר מזהה פוטנציאל במניות הבנקים והסלולר.

מבין מניות הבנקים, הפועלים היא המועדפת עליה. "על אף הריבית הנמוכה והמגבלות הרגולטוריות, מצליח הבנק להשיג תשואה של 9%-9.5%, לשפר את איכות האשראי ולחלק דיבידנדים", היא אומרת, "במחיר הנוכחי, המגלם מכפיל הון של קרוב ל-0.9, מגולמת במניה השקעה אטרקטיבית".

בענף הסלולר היא נותנת עדיפות למניית פרטנר, ואומרת כי "אמנם התחום עדיין רחוק משווי משקל, אך התחרות בו צפויה להתמתן בשנה הקרובה. לאחר תהליכי התייעלות שהפכו את החברות לרזות יותר, מספיק שיפור לא גדול בהכנסות שיתגלגל ישירות לשורת הרווח. תהליך שיתוף רשתות הסלולר עשוי להציף ערך אצל השחקניות בתחום".

בשוקי חו"ל ממליצה נדלר על השקעה באירופה, במשקל יתר ביחס למדד ה-MSCI העולמי, ובדגש על שוקי אנגליה וגרמניה. "רמת המכפילים הנוחה בהשוואה לשוק האמריקאי, השיפור הכלכלי שהמדינות חוות ופוטנציאל נוסף לתוכניות תמריצים במקרה הצורך, הופכים את אירופה ליעד השקעות אטרקטיבי עם זרימת השקעות חיובית בחודשים האחרונים", היא מסבירה.

בנוסף, נדלר ממליצה על "שילוב מניות שנמנות עם מדדי השורה השנייה, ה-Midcap, ומדדי המניות באיטליה וספרד. נכסים אלה הם בעלי סטיית תקן גבוהה יותר, אולם מגלמים פוטנציאל רב עם המשך השיפור בנתוני הכלכלות הפריפריאליות".

לאפיק הקונצרני המקומי מקצה נדלר 30% מהתיק, ומדגישה כי אחרי הצמצום במרווחי הסיכון "חשוב יותר מתמיד לשים דגש על ניתוח יכולת ההחזר של הפירמות, על חוזק הביטחונות ולהתאים נתונים אלה לפרמיית הסיכון המגולמת בתשואה".

5% נוספים מהתיק היא מקצה לאפיק הקונצרני בחו"ל ולסדרות בקבוצת ה-BBB לפי חברות הדירוג העולמי. לאפיק האג"ח הממשלתיות מקצה נדלר 33% מהתיק, ואומרת כי למרות שרבים "מספידים את שוק האג"ח הממשלתיות בארץ, יש לזכור כי רמת התשואות השוררת באפיק זה היא פועל יוצא של הריבית חסרת הסיכון הנוכחית. ההערכה היא שהריבית תישאר ללא שינוי לאורך זמן, ובשל התלילות הגבוהה של עקומי התשואה בארץ, בהשוואה עולמית אנו לא רואים חשש מהחזקות של אג"ח לטווחים ארוכים".

המלצתה של נדלר היא לאזן החזקות אלה באג"ח קצרות או בנזילות, והיא נותנת עדיפות לאפיק השקלי.

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

 ההמלצות של מרתה נדלר
  ההמלצות של מרתה נדלר

תיק ההשקעות של מרתה נדלר
 תיק ההשקעות של מרתה נדלר